لرستان؛

تسهیلات کم بهره به متقاضیان برای توسعه ونوسازی حمل ونقل بین شهری لرستان

برای توسعه ونوسازی ناوگان حمل ونقل مسافر بین شهری لرستان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ مدیرکل حمل ونقل پایانه های لرستان با اعلام این خبرگفت: برای توسعه ونوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری بین شهری استان وام با بهره 6 درصد پرداخت می شود.

رحمانی افزود: وام خرید ونوسازی انواع خودرو شامل انواع سواری، مینی بوس، و اتوبوس تا 70درصد قیمت وسیله نقلیه پرداخت می شود.

مدیرکل حمل ونقل پایانه های لرستان با اشاره به اینکه تعداد29 دوربین ثبت تصویر و تخلف درجاده های استان نصب شده است افزود: امسال هم 58 دستگاه دوربین درجاده های استان نصب وراه اندازی خواهدشد.

رحمانی از کاهش جابه‌جایی مسافر و کالا در استان خبر داد وافزود: حمل و نقل مسافر و جابه‌جایی کالا در 3 ماهه نخست 94 نسبت به مدت مشابه سال پیش به ترتیب 12.5 و 15.2 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان از نگرفتن بارنامه توسط رانندگان به عنوان یکی از علل کاهش آمار حمل بار توسط ناوگان استان نام برد و افزود: برای جلوگیری از این قضیه اقدام به گشت نامحسوس در جاده‌های اصلی نموده‌ایم.

رحمانی با بیان این که در 3 ماهه نخست سال گذشته 85 هزار و 657 فقره بارنامه صادر شده است، گفت: در این مدت نیز یک میلیون و 166 هزار و 229 تن بار جابه‌جا شده است.وی از صدور 74 هزار و 928 فقره بارنامه در 3 ماهه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد: در این مدت یک میلیون و 12 هزار و 244 تن بار جابجا شده است.

وی افزود: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان امسال نیز برنامه‌هایی چون احداث 20 دفتر حمل و نقل روستایی در دهستان‌های استان به منظور نظم بخشیدن به حمل و نقل روستایی را در دستور کار دارد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامطلوب ترمینال شرق خرم‌آباد اشاره وگفت : غرفه‌ها و سالن انتظار این ترمینال بسیار کوچک است، همچنین ورودی آن به سمت محله بوده و پیوندی با خیابان اصلی شهر ندارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.