پویاترین وبگاه‌ حرفه‌ای در زمینه فناوری

ترنجی یکی از فعالیت ترین سایت ها در زمینه فناوری اطلاعات است که می توانید با مراجعه به آن همیشه در زمینه فناوری به روز باشید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ ترنجی یکی از پویاترین وبگاه‌های حرفه‌ای در زمینه فناوری (و نه فقط آی تی) است؛ وبگاهی که با حدود 16 ماه سابقه، به جایگاهی رسیده است که طی کردن آن برای سایرین، بیش از 36 ماه به طول انجامید. یکی از ارکان موفقیت ترنجی، این بوده و هست که ترنجی، جوان‌ترین و تحصیل‌کرده‌ترین گروه نویسندگانی را در اختیار دارد که نیروی محرکۀ آن‌ها، انگیزۀ نوشتن و آموزش است. نویسندگانی که بی‌وقفه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی، برای شما می‌نویسند؛ تا در کنار هم بمانیم و بیاموزیم.

پویاترین وبگاه‌ حرفه‌ای در زمینه فناوری

یکی دیگر از مهم‌ترین وجوه تمایز ترنجی، نحوۀ مدیریت این وبگاه است. بی‌شک به‌جز ترنجی با سایر وبگاه‌هایی که در زمینه‌های مشابه فعالیت دارند، آشنایی دارید. احتمالاً به خاطر می‌آورید روزگاری را که سؤال‌های کاربران از مدیران آن وبگاه‌ها برای مدتی طولانی بی‌پاسخ می‌ماند و اکثر آن‌ها نیز بدون نیم‌نگاهی به ایشان به دست ابد سپرده می‌شدند تا بلکه فراموش شوند. ترنجی آمد و سبک جدیدی در این حوزه بنا نهاد. بازتعریفی از مدیریت تعاملی. مدیریتی که آن‌قدر زیبا و موفق جلوه کرد که مدیران سایر وبگاه‌ها را به تغییر موضع وادار کرد. مدیریتی که تعریف پایگاه اطلاع‌رسانی را به "حس با هم بودن” تغییر داد…، ترنجی آمد تا حس با هم بودن را، با هم تجربه کنیم؛ حسی که پیش‌ازاین در وب فارسی وجود نداشت.
اما این تمام ماجرا نیست! بنا بر سنتی که همیشه در وب فارسی، مخصوصاً در زمینه خبرگزاری‌های مربوط به فناوری وجود داشته است، اطلاعات "دست‌دوم" از منابعی که اطلاعات "دست‌اول" را ارائه می‌دادند، توسط نویسنده‌ای، مورد ترجمه قرار می‌گرفت و سپس در آن وبگاه خبری فارسی، به زبان فارسی منتشر می‌شد. به عبارتی، وب فارسی در حیطه فناوری، تنها برگردانی به زبان فارسی از خبرهای دست‌چین شده در وبگاه‌های غربی و بعضاً شرقی بود. ترنجی این سنت را نیز از بین برداشت. بله... درست است در ترنجی نیز اخبار مهم، دست‌چین و ترجمه می‌شوند؛ اما میزان محتوای تولید شده توسط گروه ترنجی؛ یعنی آن دسته از مطالبی که به صورت "اختصاصی" در ترنجی تولید می‌شود، از هر وبگاه دیگری در زمینه فناوری بیشتر است. به زبان اعداد، 35% تولید اختصاصی که باافتخار، بالاترین میزان تولید مطالب اختصاصی در فضای وب فارسی در زمینه فناوری است.
در کنار این‌ها، ترنجی اولین وبگاه فارسی‌زبان –چه در ایران و چه در دنیا- است که خود، منبعی برای منابع خبری است! تعداد بسیار زیادی از تولیدات اختصاصی ترنجی، توسط منابع سرشناس فناوری ازجمله وبگاه‌های خبری theVerge، PhoneArena و امثال این‌ها، برای اولین بار مورد بازپخش رسانه‌ای در سطح جهان قرار گرفت. شایان به یادآوری است که وبگاه ترنجی، به زبان انگلیسی نیز مطلب منتشر می‌کند و ازاین‌جهت نیز از سایر وبگاه‌های مشابه، متمایز است. می‌توان به‌جرئت گفت که ترنجی، وبگاهی خبری با حوزه جهانی است و نه منطقه‌ای و این مُهر تاییدی بر صداقت در خبررسانی در این زمینه است.
در مورد صداقت خبری صحبت شد... ترنجی تنها وبگاه فارسی‌زبان در زمینه فناوری است که بدون هیچ گونه تعصبی، برندهای مختلف حوزه فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر اینکه نقد و بررسی‌های ترنجی، نه‌تنها از جنبه‌های دیداری بلکه از حیث جزئیات نوشتاری و میزان اطلاعات، از سایر نقد و بررسی‌ها متمایز هستند، تمامی محتوای بررسی‌ها در چارچوب عدالت و صداقت بیان می‌شوند که این، یکی از بزرگ‌ترین امتیازهای بررسی‌های ترنجی است؛ یعنی بررسی‌هایی که به مخاطب دید واقع‌بینانه‌ای برای انتخاب یا عدم انتخاب یک محصول را می‌دهند، یک تصمیم‌گیری بدون جهت، باارزش‌ترین هدیه این‌گونه بررسی‌ها است که فقط در وبگاه ترنجی دیده می‌شود.
ترنجی، وبگاهی است خودساخته. سختی‌های بسیاری را تحمل کرده است تا به اینجا رسیده است. بیش از 8 هزار مطلب طی 16 ماه، نشان از پشتکار گروه ترنجی دارد؛ تیمی که بدون دستاویز بودن به گذشته‌شان، از پایه شروع به بنا کردن این کاخ کردند. کاخی با معماریِ چنان زیبا و هنرمندانه، که استانداردهای معماری وب فارسی را به سمت والاتری تغییر داد؛ آن‌هم آن‌چنان تغییری که سایرین برای اینکه مبادا از غافله عقب بمانند، سر تعظیم بر این استانداردهای نوین معماری فرود آورده و از آن‌ها تقلید کردند. ترنجی برای ایجاد تغییر آمده است و تا نهادینه شدن آن و فراتر از آن باقی خواهد ماند.
ترنجي؛ حس با هم بودن.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار