بینندگان BBC همسو با کامرون:

داعش دولت اسلامی نیست

مخاطب بی بی سی از این شبکه خواست که هشدار کامرون را جدی گرفته و از بکاربردن عنوان "دولت اسلامی" برای تروریست‌های داعش خودداری کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، نخست وزیر انگلیس در گفتگو این هفته خود با بی بی سی، به آنها تدکر داده بود: «امیدوارم از این پس از عبارت دولت اسلامی استفاده نکنید، چون گروه داعش حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.»

 کامرون ادامه داد: «آنها گروهی وحشی هستند که از دین اسلام منحرف شده اند.»

داعش دولت اسلامی نیست
 
وی ضمن ابراز ناراحتی در استفاده از عبارت "دولت اسلامی" برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: «این مساله سبب می شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی "ای اس ای اس" (ISIS) استفاده گردد».

 بعد از این سخنان نخست وزیر انگلیس تغییر رویه‌ای در هیچ یک از بخش‌های بنگاه خبرپراکنی بی بی سی بوجود نیآمد و حتی "تونی هال" مدیر این بنگاه رسانه‌ای در پاسخ به کامرون، گفت: «نمی‌توانیم از واژه تحقیر آمیز داعش برای گروه دولت اسلامی استفاده کنیم.»
 این موضوع که پیش از این با انتقادات گسترده ای مواجه شده بود، علاوه بر نخست وزیر انگلیس، منتقدان جدید دیگری داشت.
روز چهارشنبه یکی از بینندگان برنامه مخاطب محور "نوبت شما" در بی بی سی فارسی با اشاره به سخنان دو روز پیش کامرون، از بی بی سی انتقاد کرد.

 این مخاطب بی بی سی از این شبکه خواست که هشدار کامرون را جدی گرفته و از بکاربردن عنوان "دولت اسلامی" برای تروریست‌های داعش خودداری کند.

 اما مجری برنامه نوبت شما با نادیده گرفتن انتقاد مخاطب برنامه‌اش با تکرار توجیهات گذشته مسولان بی بی سی، گفت: «به هر حال این گروه خودش را دولت اسلامی می‌نامد».

داعش در جهان به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود که حتی دولت متبوع بنگاه بی بی سی در ائتلاف نظامی علیه داعش حضور داشته است. پس حمل واژه "دولت" برای این گروه جنایتکار در حالی که هیچ دولت قانونی و نهاد بین المللی این گروه را به رسمیت نشناخته است، دارای اشکال حقوقی می‌باشد.

گفتنی است ؛ پس از گذشت چند روز از انتقاد دیوید کامرون نسبت به حمایت رسانه‌ای بی‌بی‌سی از داعش و توهین به مسسلمانان، این شبکه کماکان از عنوان "دولت اسلامی" برای تروریست های داعش استفاده می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.