ارومیه؛

رشد 15 درصدی تولید گندم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 15 درصدی تولید گندم در آذربایجان غربی خبر داد.

اسمعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران از اروميه با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در زمینه تولید محصول استراتژیک گندم، اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در کشور است.

وی با اشاره به میزان گندم تولیدی استان در سال جاری، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی به عمل آمده امسال 550 هزار تن گندم در استان تولید و توسط دولت به قیمت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در برداشت این میزان گندم از ماشین‌آلات به روز استفاده می‌شود، افزود: قبل از آغاز فصل برداشت گندم، ماشین‌آلات کشاورزی مورد بازدید فنی قرار گرفته‌اند و از نظر فنی مورد تایید کارشناسان بخش کشاورزی هستند.

این مسئول از 925 کمباین در استان برای برداشت گندم خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت کمباین آذربایجان غربی 750 کمباین بوده و مابقی کمباین‌ها از سایر استان‌های کشور برای برداشت گندم وارد شده است.

کریم‌زاده با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم، تعداد مراکز خرید گندم استان را 140 مرکز خرید و مباشر عنوان کرد و گفت: این مراکز در مناطق مختلف استان اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال میزان بارندگی استان قابل توجه بود، از افزایش میزان تولید گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید گندم در استان نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قیمت هر کیلوگرم گندم از کشاورزان را یک هزار و 155 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آب و هوای مناسب، امسال گندم تولیدی استان از نظر آفت‌های گندم در حد بسیار پایین قرار دارد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.