وزارت دفاع آمریکا؛

ایران، یک قدرت خارجی با توانمندی سایبری بالا است

در لایحه‌ی بودجه دفاعی آمریکا برای سال آینده،از کشورهای ایران، کره‌ی شمالی، چین و روسیه به‌ عنوان قدرت‌های خارجی با توانمندی سایبری بالا نام برده شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،لایحه‌ ی بودجه‌ ی دفاعی آمریکا اوایل ماه ژوئن از مجلس سنا گذشت و منتظر تأیید مجلس نمایندگان آمریکا است.

در این لایحه آمده است دولت باید ظرفیت‌های خود برای دفاع در برابر حملات سایبری قدرت‌های خارجی با ظرفیت‌های قابل‌ مقایسه با چین، ایران، کره‌ی شمالی و روسیه را که به‌طور گسترده صورت می‌گیرد،ارزیابی کند.



در لایحه‌ی مذکور آمده است که اجرای این اقدامات مستلزم مشاوره‌های سایبری برای وزیر دفاع آمریکا است تا بتواند هیئت مستقلی را در جهت ارزیابی توان نیروهای فرماندهی سایبری آمریکا (U.S. Cyber Command) پشتیبانی کند.

 این کار برای پیشگیری از حملات سایبری صورت می‌گیرد. به‌علاوه این هیئت شامل متخصصین فناوری‌های جنگ سایبر، جمع‌آوری اطلاعات و عملیات می‌شود. همچنین بر اساس این لایحه ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا موظف خواهد بود رزمایش‌هایی را برای ارزیابی راهبردها و ظرفیت‌های فرماندهی سایبری آمریکا اجرا کند.



لازم به ذکر است؛نام ایران توسط آمریکا فقط در جهت متهم کردن ایران به تهدید سایبری برای دنیاست. درحالی‌که آمریکا در اخبار مختلف،هیچ‌گاه از حملات خود سخنی به میان نمی‌آورد و همیشه با استفاده از قدرت رسانه‌ای، خود را قربانی حملات معرفی و ایران را در گزارش‌های گوناگون یک تهدید سایبری که دارای قدرت روزافزون است، توصیف می‌کند.

این مطلب در حالی است که آمریکا ازجمله کشورهایی بود که در حمله‌ی استاکس‌نت به ایران نقش اساسی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۴:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۴
آمریکا یک دروغ بزرگ است در همه زمینه ها. چه در زمینه سایبری وچه درزمینه های دیگر.
آخرین اخبار