انتقال بیش از 37 میلیارد تن ـ کیلومتر مواد نفتی به مبادی مصرف

سال گذشته بیش از 37 میلیارد تن _ کیلومتر (مقدار انتقال بر اساس مسافت) انواع مواد نفتی به شیوه های مختلف (خط لوله، نفتکش جاده پیما و ...) به مبادی مصرف ارسال شد.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، معاون مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی)، گفت: انتقال فرآورده‌های نفتی با خطوط لوله، نفتکش‌های جاده‌پیما، گازکش، همچنین کشتی‌ها و شناورهای فرآورده بر استیجاری، شیوه‌هایی هستند که از آنها برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی بهره گرفته می‌شود.

عباس فیلسرایی افزود: سال گذشته با بهره‌گیری از شیوه‌های یاد شده، 37 میلیارد و 191 میلیون و 97 هزار تن کیلومتر، مواد نفتی به نقاط مختلف کشور انتقال داده شده است.

به گفته وی در این میان سهم انتقال نفت خام و فرآورده (بر اساس تن _ کیلومتر) از طریق خط لوله با بیش از 61 درصد، بیش از دیگر موارد بوده است.

فیلسرایی حجم انتقال از طریق خط لوله را در سال گذشته، 22 میلیارد و 485 میلیون و 177 هزار تن _ کیلومتر عنوان کرد.

معاون مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره انتقال فرآورده‌های نفتی با نفتکش‌های جاده‌پیما نیز گفت: سال گذشته نیز نزدیک به 9,5 میلیارد  تن_ کیلومتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف ارسال شده است.

وی سهم انتقال از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما را در سال قبل، بیش از 25,5 درصد  (براساس تن- کیلومتر) اعلام کرد.

فیلسرایی با بیان این که حمل ریلی (مخزن دار) از دیگر شیوه‌های انتقال است، تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از این شیوه، دو میلیارد و 81 میلیون و 785 هزار تن_کیلومتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف منتقل شد.

به گفته وی، مجموع فرآورده حمل شده با استفاده از گازکش، کشتی و شناورهای فرآورده بر استیجاری نیز در سال گذشته، سه میلیارد و 115 میلیون و 509 هزار تن _ کیلومتر بود که در سهم کشتی‌ها با بیش از سه میلیارد و 21 میلیون تن _ کیلومتر بیشتر از دو مورد اخیر (گاز کش و شناور) بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار