مشهد؛

شب قدر شبی برتر از هزار ماه

شب قدر، شب پاکی روح و قداست نفس ،شب امید ، شب دعا و اشک های بی صدا ،لحظه های خدایی شدن قلب و روح انسان ، شب خیر ، برکت و خوبی است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران شب قدر، فرصت با شکوهی که دعای انسان به اجابت می رسد، شب رقم خوردن تقدیر انسانهاست ، لحظه طلایی مغفرت و استغفار است و شبی که انسان خود را از قفس نفس رهاکرده روح و جان خود را در معرض انفاس پاک و فضای معنوی به پرواز در می اورد .

شب قدر فرصتی است برای خودشناسی و برخاستن از خواب غفلت و شب نزول قران ، همانطور که پیامبر خدا(ص) فرموده اند: درماه مبارک رمضان شبی است که برتر از هزار ماه است و هرکس از فیض شب قدر محروم شود، از تمام خیرات بی نصیب می ماند .

شب قدر یکی از شبهای نوزدهم ، بیست و یکم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان است و شبی است که درهای آسمان گشوده و رحمت الهی بربندگان نازل می شود و شیطان در این شب ها به غل و زنجیر است تا انسانها از اغوا و گناه و معصیت شیاطین در امان باشند .

حجت الاسلام سالم در گفتگو با گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، درباره جایگاه ویژه شب های قدر در ماه مبارک رمضان گفت: در روایات داریم که ثلث آخر ماه مبارک رمضان از ماههای طول سال افضل است و بندگان خدا بعد از بیست روز روزه داری مانند آبی که پاک و خالص شده باشد در روزه های آخر ماه رمضان به خودشان بیایند و با حضرت حق ارتباط برقرار کنند .

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در دهه اخر ماه رمضان در مسجد الحرام به اعتکاف می نشستند، ادامه داد: آن حضرت ثلث آخر ماه رمضان بسترو رختخواب خود را جمع می کردند، هر چند در شب های دیگر سال نیز خواب چندانی نداشتند ولی در این ایام بطور ویژه و شبانه روز به عبادت و راز و نیاز با معبود یکتا می پرداختند.

این کارشناس مذهبی به شباهت مخفی ماندن قدر و منزلت حضرت زهرا (س) و شب قدر اشاره کرد و افزود: هرچند پیامبر اکرم (ص) در مورد جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) سخن گفته بودند ولی ایشان آنقدر ارزش و قدرشان بالاست که با گذشت هزاران سال همانند شب های قدر، قدر و منزلتشان پنهان مانده است .

حجت الاسلام سالم با بیان اینکه شب قدر در سه شب دهه اخر ماه رمضان مخفی است ، گفت:شب قدر به این معنی است که باید این شب قدر دانسته شود، همانطور که انسانها چیزهای باارزش را درون گنجینه قرار میدهند، خداوند شب قدر را مخفی کرده است تا بندگان مخصوص خدا بیشتر قدرو ارزش آن را بدانند .

وی بهترین دعای شبهای قدررا دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد:در شب قدر ملائکه به حول محور انسان کامل می چرخند و انسان کامل عصر ما حضرت حجت است.

وی به اعمالی که در شبهای قدر سفارش شده اشاره کرد و گفت: تلاوت قران کریم (سوره های دخان ،روم) خواندن هزار رکعت نماز،دعای جوش کبیر، ابوحمزه، افتتاح و مجیر در این شبها سفارش شده است.

حجت الاسلام سالم افزود:شب های قدر شب های رقم خوردن سرنوشت انسان است و انسانها به فراخور حال خود از مجالس و محافل و شب زنده داری های شب قدر بهره و فیض معنوی می برند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شب ، قدر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.