موزه ملی ارزش‎های انقلاب و دفاع مقدس برپا می‌شود

مجری پروژه موزه ملی ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، از برپایی این موزه در جوار مرقد ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار ریاحی امروز دوشنبه با انتشار نامه‌ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرده است: دولت تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی که خود از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس بودند و در عملیات های بزرگ شرکت می کردند، تلاش می‎کند با امکاناتی که در اختیار دارد و با استفاده از تجربیات مسئولان این حوزه، پروژه عظیم موزه ملی ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس را به شایستگی اجرا کند و برای نسل های آینده باقی بگذارد. 

در ادامه نامه مجری پروژه موزه ملی ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس آمده است: در دولت های نهم و دهم از طرف معاون اول رییس جمهوری مکاتبه ای با همه وزراتخانه ها انجام و از آنها درخواست شد اطلاعات دقیقی ارائه دهند اما به صورت جدی پیگیری نشد. امید است که در دولت تدبیر و امید بتوانیم با استفاده از تجارب دولت های گذشته این جریان بزرگ را تبیین کنیم. 

سردار ریاحی می افزاید: همراهان دولت در این پروژه عظیم ملی مجموعه ای از فرهیختگان کشور هستند که در حوزه های دانشگاهی، فرهنگی و هنری و... مشغول به فعالیت هستند، اطلاعات مربوط به جنگ را جمع آوری می کنند که بصورت دیجیتالی و فیزیکی در اختیار مردم قرار گیرد. بطور کلی می توان گفت پایه اصلی موزه به چندین بخش تقسیم شده است، یک بخش آن مربوط به انقلاب اسلامی است، بخشی دیگر مربوط به 8 سال دفاع مقدس و عملیات های بزرگی است که در طول جنگ رخ داده است. 

وی تصریح می کند: در مرحله اول، اطلاعات به صورت دیجیتالی وفیزیکی جمع آوری می شود و در مرحله بعد بصورت رسانه منتشر می گردد، و بخشی دیگری بصورت نمودار جدول، کتاب و فیلم با توجه به نظر کارشناسان هر بخش تبیین خواهد شد. البته قرار است سایتی با عنوان موزه دفاع مقدس(حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی راه اندازی شود تا اطلاعات کامل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اختیار عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار