کاهش بهای نفت پايه اروپا

بهاي نفت پايه اروپا، برنت، در بازار معاملات نفتي روز دوشنبه لندن، کاهش يافت.

به گزارش حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مخالفت مردم يونان با درخواست هاي وام دهندگان آتن در همه پرسي روز يکشنبه اين هفته، بيشترين نقش را در کاهش بهاي نفت شاخص اروپا، برنت، در معاملات روز دوشنبه داشته است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، بهاي هر بشکه نفت خام سبک برنت درياي شمال که از آن به عنوان مرجع و پايه براي قيمت گذاري ديگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده مي‌شود، براي تحويل در ماه اوت با يک دلار و 38 سنت نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 58 دلار و 94 سنت رسيد. 

کارشناسان و تحليلگران شرکت کارگزاري نفتي«پي وي ام اويل فيوچرز»( PVM Oil Futures) نهادي که داده هاي پايه آماري، مديريتي و تحليل‌هاي لازم در خصوص مسائل نفتي و انرژي را نيز ارائه مي‌کند،در اين باره مي‌گويند.
 
 مشکلات يونان بيشترين نقش را در کاهش قيمت نفت برنت و ديگر شاخص هاي نفتي جهان داشته است. نتيجه آنکه قيمت اين شاخص نفتي اکنون آنچنان کاهش يافته است که چنين کاهشي از 15 آوريل گذشته تاکنون سابقه نداشته است. 

قيمت نفت شاخص نيويورک نيز به شدت کاهش يافته است و ميزان کاهش آن به حدي بوده است که از آوريل امسال تاکنون سابقه نداشته است. 

«ميترو سوکو»  Myrto Sokou ،کارشناس شرکت کارگزاري کالاهاي مصرفي، سهام و نفت در بازار،
در اين باره مي‌گويد عامل ديگري که در کاهش قيمت نفت در معاملات امروز تاثير گذار بوده،افزايش ارزش دلار در برابر ديگر ارزهاست. افزايش ارزش دلار دربرابر ديگر ارزهاي معتبر جهان، سرمايه گذاراني را که ارزهاي ديگري به جز دلار در اختيار دارند، با توجه به آنکه خريد نفت در اين حالت گران تر تمام مي‌شود، براي خريد نفت دلسرد مي کند و اين امر باعث کاهش قيمت نفت خواهد شد.
بر اساس اين گزارش ، چشم انداز مذاکرات هسته اي و در نتيجه افزايش صادرات نفت ايران ديگر عامل تاثيرگذار در کاهش قيمت نفت در معاملات امروز بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، برنت ، اروپا ، لندن ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار