فیبرومالژیا با فعالیت‌های مغزی در ارتباط است

بر اساس نتایج پژروهش‌ها سندرم فیبرومالژیا با فعالیت‌های مغزی در ارتباط بوده و در واقع برخی از اختلالات عملکردی مغز، ممکن است احتمال بروز این سندرم را افزایش دهند.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: فیبرومالژیا سندرم درد ناتوان کننده‌ای است که واقعا وجود داشته و احساس می‌شود  هم افراد بیمار و هم پزشکان باید با آن مقابله کرده و در واقع آن را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی افزود: مشخصه اصلی درد فیبرومالژیا کاهش آستانه درد در ناحیه مفصل آسیب دیده است که این درد اغلب موارد با سایر علائم عارضه‌های مفصلی نیز همراه است.

فقاهت با بیان اینکه سندرم درد فیبرومالژیا با آرتریت‌روماتوئید در ارتباط بوده و با درد عضلانی عمومی و احساس خستگی همراه است، تاکید کرد: این نوع درد در برخی از موارد با اختلال عملکرد سایر اندام‌ها و بافت‌های حیاتی ممکن است در ارتباط باشد و باید ارتباط این درد با اختلالات اندام‌ها به دقت بررسی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج پژوهش‌ها سندرم فیبرومالژیا با فعالیت‌های مغزی در ارتباط بوده و در واقع برخی از اختلالات عملکردی مغز، ممکن است احتمال بروز این سندرم را افزایش دهد.

فقاهت اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در خصوص مبتلایان به سندرم فیبرومالژیا، علایم شایع آن است و در اغلب موارد آزمایشات بالینی مشکل خاصی را نشان نمی‌دهند.

فقاهت خاطرنشان کرد: آرتریت‌روماتوئید یک بیماری مفصلی بسیار شایع است که می‌تواند موجب بروز محدودیت‌های حرکتی قابل ملاحظه در فرد مبتلا شود و این بیماری ممکن است با بروز سندرم ناتوان‌کننده فبیرومالژیا و درد آن، در ارتباط باشد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
hemin
۰۲:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من مریض فایبیرو مالیژیا هستم
آخرین اخبار