هند سنگین‌ترین ماموریت‌ فضایی را انجام می‌دهد

سازمان تحقیقات فضایی هند قصد دارد سنگین‌ترین ماموریت تجاری خود را تا چند روز آینده انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  اسپوتنیک؛ سازمان تحقیقات فضایی هند یکی از معتبرترین نهادهای بین‌المللی برای انتقال ماهواره یا تجهیزات لازم به فضا است. این سازمان 10 ژوئیه (19 تیر) با ارسال 5 فضاپیمای انگلیسی به مدار، سنگین‌ترین ماموریت تجاری تاریخ خود را انجام می‌دهد.

این ماموریت از پایگاه فضایی "سریهاریکوتا" - یکی از مجهزترین ایستگاه‌های فضایی هند – آغاز می‌شود و به دلیل سنگین بودن محموله بار، یک ماموریت خطرناک و پر ریسک به حساب می‌آید. رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند در این باره گفت: تیمی از زبده‌ترین کارشناسان روند ماموریت ارسال 5 فضاپیمای انگلیسی به مدار را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دادند. این محموله یک تن و 440 کیلوگرم وزن دارد و یک رکورد بی‌سابقه در ماموریت‌های تجاری ما حسوب می‌شود. 

کارشناسان هندی برای پرتاب فضاپیمای باری مذکور یک سکوی پرتاب اختصاصی طراحی کرده‌اند. مقامات هندی با وسواس ویژه‌ای تمام شرایط انجام این ماموریت را بررسی کرده‌اند تا در روز پرتاب خطری محموله را تهدید نکند. سنگین‌ترین محموله باری که هند به فضا ارسال کرد به سفارش 714 کیلوگرمی فرانسه مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار