خوزستان؛

محور بستان - چزابه بهسازی می شود

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای تکمیل عملیات بهسازی مسیر ترانزیتی بستان – چزابه 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مراد مهری با بیان اینکه مجموع مسیر مذکور 50 کیلومتر می باشد اظهار داشت: در مرحله نهایی 10 کیلومتر باقیمانده بهسازی می شود.

وی تصریح کرد: برای عملیات مذکور 110 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است که از این میزان 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و سازمان راهداری تخصیص و پیمانکار پروژه هم انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می گردد.

مهری هدف از بهسازی مسیر بستان – چزابه را اتصال مسیر ترانزیتی از مرکز خوزستان به پایانه مرزی و از آنجا به کشور عراق برای کار صادرات و رونق آن عنوان کرد و گفت: با تحقق آن شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر در پایانه مرزی چزابه خواهیم بود.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: این پایانه می تواند مسیر صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق را هموارتر کند.

مراد مهری با اشاره به قدمت بالای محور بستان - چزابه خاطر نشان کرد: محور مذکور با عرض 6 متر کفاف ترافیک فعلی را نمی دهد و با توجه به تردد وسائط نقلیه سنگین فرسوده شده و نیاز به بهسازی دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: بهسازی مسیر مزبور از سال 1386 آغاز شده و تا پایان سال 1395  به پایان خواهد رسید.

گفتنی است سال گذشته حدود 262 میلیون دلار شامل انواع کالا از جمله میوه، تره بار، سیمان، مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و فولادی از طریق مرز چزابه به عراق صادر شد.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.