استاد حوزه علمیه قم؛

شب قدر شب بیعت با ولایت

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شب های قدر فرصت ویژه الهی است گفت:شب قدر شب بیعت با ولایت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری استاد حوزه علمیه در مراسم شب احیای مسجد مقدس جمکران که با حضور میلیونی عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عج) برگزار اظهار کرد: اگر کسی به رحمت خاص خدای متعال دست پیدا کند راه‌های زمین و آسمان برایش باز می‌شود.

میر باقری ادامه داد:زمزمۀ مناجات امیرالمؤمنین (ع) در مسجد کوفه با مطلع «اللهم انی اسئلک الامان...» شب قدر حال دیگری دارد. شور و شعور بیشتری با خود به همراه دارد و بغض و آه و حسرت فزونتری به دل می­نشاند.

وی افزود:در این شب با خواندن یک هزار اسما خداوند در دعای جوشن کبیر، عشق و علاقه خود را به خداوند متعال بیان می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:شب قدر شبی است که راه آسمان در آن بازتر از همیشه و نشانه­ های راه برای رهروان آشکارتر از هر زمان دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه خدا به هر کس محبت خودش و معرفت اولیایش را نمی دهد، بیان کرد: کسی که می‌خواهد خدا را در دل داشته باشد باید حب دنیا را از دلش بیرون کند، چراکه اگر حب دنیا در دل انسان باشد از خدا و اولیای خدا جدا می شود و طبق روایات، ولایت امام به کسی که در دنیا به دنبال قدرت و برتری جویی باشد نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم ا اشاره به اینکه شب قدر یعنی احیای خویشتن گفت: احیای شب قدر یعنی اجابت ندای ملکوتی ،خداوند در قرآن می­فرماید: یاایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحیکم (ای کسانی که ایمان آورده اید اجابت کنید خدا و رسول را آن گاه که شما را فرامی خوانند به آن­چه زنده تان می کند).

میرباقری با تاکید بر اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است و اوج بهشت و رحمت رحیمه خداوند در آن قرار دارد، اظهار کرد: کسی که شب قدر را درک کند بوی بهشت و امام زمان (عج) می‌دهد و همه دوستان اهل بیت وارد شب قدر می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید از امام زمان (عج) اذن دخول بگیرم و وارد شب قدر شویم، خاطرنشان کرد: باید در شب قدر محبت دنیا را از قلبمان بیرون کنیم، چراکه نمی‌شود با حب دنیا به امام زمان (عج) رسید، باید با ولایت حضرت تطهیر شویم و سپس وارد شب قدر شویم و از فیوضات آن بهره‌برداری کنیم.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.