مدیر موسسه الخلیج در واسنگتن:

ایران هدف تحریم‌ها قرار گرفته است

مدیر موسسه الخلیج در واسنگتن با اشاره به غیرمنطقی بودن بسیاری از تحریم های ایران، تاکید کرد حصول توافق باعث بهبود روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  "علی الاحمد،" مدیر موسسه "الخلیج" در واشنگتن در گفتگویی با شبکه "روسیا الیوم" از واشنگتن به دلیل موانع دستیابی به توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد. وی گفت: «به نظر من دولت ایران می خواهد همه موانع پیش روی خود بخصوص تحریم های پیچیده ای را که بر این کشور اعمال شده است از پیش رو بردارد.  درحالیکه طرف مقابل می خواهد بسیاری از تحریم ها را به قوت خود حفظ کند و در مقابل بیشترین امتیازات را به دست آورد. در فرانسه و آمریکا فشارهای زیادی اعمال می شود تا بسیاری از تحریم های ایران اعم از اقتصادی، نظامی و امنیتی و نیز تحریم های مربوط به حقوق انسان علیه ایران همچنان ادامه پیدا کند.»

الاحمد در ادامه درباره موضوعاتی که در ساعات اخیر در مذاکرات مطرح شده است مانند موضوع موشک های بالستیک و این که آیا مذاکره کنندگان اصرار دارند که ایران قدرت نظامی هم نداشته باشد، گفت: «کاملا روشن است که ایران هدف تحریم های اقتصادی، نظامی و تحریم های دیگری قرار گرفته است و علت آن نیز مخالفت های این کشور با سیاست های آمریکا در بسیاری از مناطق جهان است؛ از قوانین بین المللی و سازمان ملل برای اعمال تحریم های غیرمنطقی علیه ایران استفاده شده است. »

علی الاحمد در پاسخ به این سوال که آیا دستیابی به توافق با ایران بر روابط آینده کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران و حتی کشورهای بزرگ تاثیر خواهد گذاشت، گفت: «به نظر من چنین اتفاقی خواهد افتاد. ایران تلاش می کند و شاید منافع این کشور ایجاب می کند که به عنوان یک کشور عادی به جامعه بین المللی برگردد. ایران با کشورهای دیگر تفاوتی ندارد جز این که در سیاست های خود مواضع صریحی در قبال سیاست های آمریکا در خاورمیانه اتخاذ می کند. به نظر من روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران در صورت حصول این توافق، بهتر خواهد شد و بسیاری از سوء تفاهم ها برطرف خواهد شد و علاوه بر این حصول توافق به بسیاری از تنش ها و جنگ سردها بین محافل مختلف پایان می دهد و باعث حل بسیاری از مسائل در عراق، سوریه، لبنان و حتی مصر خواهد شد. »




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار