بررسی نهایی پیش‌نویس سند ملی فناوری‌های راهبردی آب در معاونت علمی و فناوری

دبیر کار گروه آب ستاد توسعه فناوری و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش‌نویس سند ملی فناوری‌های آب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراحل بررسی نهایی است و به زودی اعلام می‌شود.

علی‌اصغر علم‌الهدی دبیر کار گروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بررسی مرحله نهایی پیش‌نویس سند ملی فناوری‌های آب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست اقدام است و به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: سند مورد نظر اولویت‌های دستیابی به فناوری‌های راهبردی مورد نیاز کشور را برای مصرف بهینه آب کشور، نشان می‌دهد.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: این سند نتیجه تلاش‌های جمعی تعداد پرشماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و متخصصان با تجریه و صاحب نظر در بخش آب می‌باشد.

وی تصریح کرد: متن نهایی پیش‌نویس سند فناوری‌های آب توسط کمیته تدوین و پس از تایید کمیته راهبردی در سال گذشته ارائه و مصوب شد در نتیجه این متن به ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحویل داده شد.

علم الهدی با اشاره به محورهای این سند عنوان کرد: حکمرانی و بحران آب، آب و محیط زیست، مدیریت تقاضا و عرضه، حفاظت و بهره برداری و آب‌های نامتعارف، مدیریت خطرپذیری، حقوق و دیپلماسی، ابعاد اقتصادی آب و حقوق را می‌توان از محورهای این سند نام برد.

وی عنوان کرد: سند ملی توسعه فناوری‌های راهبردی آب مبتنی بر یک الگوی ترکیبی و بر اساس مدل مفهومی ارائه شده و در سه سطح کلان، میانه و خرد به یکدیگر پیوند خورده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار