اد رویس در جلسه استماع کنگره:

هرگونه توافق نهایی باید شامل اقداماتی در زمینه راستی‌آزمایی ایران باشد

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع کنگره اظهاراتی را درباره توافقنامه هسته‌ای احتمالی با ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اد رویس در سخنانی در جلسه استماع کنگره اعلام کرد: کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان به بررسی دیپلماسی هسته ای دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با ایران ادامه می دهد زیرا کنگره مجاز به بررسی هرگونه موافقتنامه با ایران است.

وی گفت: اکنون که ما صحبت می‌کنیم، مذاکره کنندگان آمریکا در وین با ضرب الاجلی دیگر روبرو هستند. اما با صراحت می گویم کنگره در تلاش برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات طی چند ساعت آینده نیست. اگر مذاکرات دولت منجر به موافقتنامه‌ای بی عیب و نقص شود مهم نیست که کنگره این موافقتنامه ظرف مدت 30 یا 60 روز بررسی کند. همین چند ماه پیش بود که 367 نفر از اعضای کنگره نامه‌ای را امضا و در آن اعلام کردند هرگونه موافقتنامه نهایی باید برای مدت چند دهه ادامه داشته باشد و شامل روشن شدن کامل تلاش‌های گذشته ایران در ارتباط با ساخت سلاح هسته‌ای، کاهش قابل توجه تعداد سانتریفوژهای ایران و همچنین بازرسی‌های سرزده و اقداماتی در زمینه راستی‌آزمایی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۴
کدام مرجع بین المللی باید فعالیت های مخرب هسته ای ضد بشری و ضد قانونی و جنایتکارانه دولت آمریکا ، کنگره امریکا ، سنای امریکا و قوه قضائیه آمریکا را راستی ازمائی کند .
باعث بیچارگی بشریت آمریکائی ها هستند ، آن وقت توقع راستی آزمائی جهان را دارند .
آخرین اخبار