راه‌اندازی سامانه اطلاعات خدمات اضطراری و شهری تهران

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک گفت: سامانه جامع مدیریت بحران شهر تهران با هدف فراهم‌سازی فرماندهی حوادث و سوانح با تکیه بر مجموع اطلاعات زیرساخت‌های شهری و سرعت‌بخشی به عملیات پاسخگویی در حوادث، راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سامانه اطلاعات خدمات اضطراری و شهری تهرانکیوان فاتحی‌منش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با اشاره به ضرورت برخورداری ساختارهای مدیریت بحران از سامانه‌ای جامع و دربرگیرنده، مجموعه اطلاعات خدمات اضطراری و شهری، برخوداری از سامانه جامع مدیریت بحران، این امکان را فراهم می‌سازد که مدیر یا فرمانده بحران در شهر بتواند با تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد لایه‌های مختلف اطلاعات شهری با موفقیت هرچه بیشتر نسبت به مقابله با حوادث و سوانح اقدام و یا در خصوص پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و سناریوهای محتمل ارزیابی مناسبی کسب و در جهت کاهش خطرپذیری و برنامه‌ریزی اقدام نماید.

وی در ادامه گفت: با اشاره به این که سامانه جامع مدیریت بحران شهر تهران از لایه‌های مختلف اطلاعات شهری و نقشه محلات برخوردار است، تمامی اطلاعات و نقشه‌های شهر باید در این سامانه به روز باشد تا بتوان فرماندهی واحد و منسجم حوادث را جامه عمل پوشاند.

فاتحی‌منش‌، تصریح کرد:‌ این سامانه باید لحظه به لحظه حوادث شهری را با تعیین سطوح مختلف آن مشخص کند و از قابلیت هشدار برای مواقع ضروری و تشکیل ستاد مدیریت بحران در حوادث بزرگ برخوردار باشد.

وی افزود: بنابر این عملیاتی و به روز بودن این سامانه برای پاسخگویی به حوادث در هر زمان و هر مکان ضروری است، از همین‌رو تمامی سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران باید در ارائه اطلاعات به روز این سامانه نهایت مشارکت و همکاری‌ را داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار