جاش ارنست مدعی شد؛

اگر مشارکت ایران در وین سازنده نباشد باید باز گردیم

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد جامعه بین‌المللی برای اعمال تحریم بر ایران به گونه‌ای یکپارچه عمل کرده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید ساعتی پیش مدعی شد آمریکا و متحدانش، هرگز تا این اندازه به توافق هسته ای با ایران نزدیک نبوده اند، امادر صورتی که تهران تمایلی به حل مسائل مورد اختلاف نداشته باشد، مذاکره کنندگان آمریکایی باید به کشور خود باز گردند.


جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این باره در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: «رئیس جمهور به گروه مذاکره کنندگان خود اعلام کرده است تا زمانی که گفتگوها همچنان مفید باشد، آنها باید در وین بمانند و به مذاکرات ادامه دهند.»


وی ادعا کرد: «اگر مشخص شود ایران، تمایلی به مشارکت به شکل سازنده ندارد تا مشکلات باقیمانده را حل کند، آنگاه مذاکره کنندگان باید به کشور باز گردند.» ارنست در این باره گفت ضرب الاجل ها، عامل پیش برنده مذاکرات نیست.


سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود افزود: «جامعه جهانی در اعمال تحریم های گسترده علیه ایران و آوردن این کشور به پای میز مذاکره یکپارچه عمل کرده و در عین حال، در تلاش برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک نیز پیشرفت داشته است. راه حلی که همه راه ها برای رسیدن ایران به سلاح اتمی را مسدود می کند. در پیشرفت هایی که به دست آمده است، نقش آمریکا در رهبری این فرایند روشن است.»


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد بردباری واشینگتن رو به پایان است. وی در گفتگو با خبرنگاران در وین افزود: «ما نمی توانیم برای همیشه منتظر بمانیم.»

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امسن
۰۴:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
جرات دارین ترک کنید انشالله میریم رو درصدای بالای غنی سازی ببین به دستا پامون میفتیدیانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
جان کری جون اگه نمیدونی بدون :توافق سازنده برای ما یعنی دفاع از حقوقمون وزیر بار زور نرفتن چون ما ایرانی هستیم وشیعه وما هرگز زیر بار حرف زور نمیریم .حرف زور شمایعنی همون توافق سازنده ای که شما دنبالشی!منافع خودتون ..ضمنا ما هم نمیتونیم برای همیشه منتظر بمونیم .
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۱:۳۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
غلط کردن میخوان دست پیش بگیرن پس نیفتن که اگه توافقم نشد زبونشون دراز باشه تا بگه ایران راضی نشد ایران دبه کرد زد زیر حرفاش واقعا شیطان بزرگ این آمریکا اما کور خوندن هم ما ایرانیها هم همه مردم دنیا دیگه مثل قدیم نیستن زرنگتر از این حرفا که گول این شیطان بزرگو بخورن یا علی
آخرین اخبار