ساری؛

دهیاری ها نقش مهمی در توسعه و خودکفایی روستاها دارند

بخشدار بهنمیر گفت: دهیاری ها نقش مهمی در توسعه و خودکفایی روستاها دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری حبیب نژاد در نشست با دهیاران بخش بهنمیر با بیان اینکه دهیاریها سازمان های جدیدالتاسیسی هستند و چند سالی بیش نیست که از قدمت آنها می گذرد، گفت: در این مدت کوتاه اقدامات موثری توسط دهیاران در زمینه عمرانی و زیربنایی انجام شده است.

وی هدف از تاسیس دهیاری را توانمندسازی روستاها دانست و افزود: این بدان معناست که دولت با توانمندسازی روستاها می خواهد روستاها را به خودکفایی برساند.

بخشدارشهر بهنمیر با تاکید به توسعه پایدار و همه جانبه در سطح روستاها تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی برای توسعه روستاها در نظر گرفته است.

حبیب نژاد با بیان اینکه اکثر روستاها به سمت توسعه و خودکفایی در حرکتند، به فعالیت دهیاران بخش بهنمیر اشاره کرد و گفت: اعتبارات دهیاری های بخش بهنمیر در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان بوده است که از این مقدار یک میلیارد و 300میلیون تومان توسط دولت تخصیص یافت و مابقی از درآمدهای خود دهیاری ها بوده است.

وی با بیان اینکه پارسال از محل درآمد و دارایی و ماده 180نیز بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش بهنمیر تامین اعتبار شدافزود: از این مقدار 4 میلیارد و 300 میلیون تومان یعنی حدود 86د رصد تحقق یافت که این نشان از توجه دولت به توسعه همه جانبه روستاها است.

بخشدارشهر بهنمیر با بیان اینکه در سال 93 بیش از 28 پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در بخش بهنمیر افتتاح و به بهره برداری رسید ،به رتبه نخست مشارکت مردمی بخش بهنمیر در اجرای پروژه ها اشاره کرد و افزود : میانگین عملیات اجرایی طرح هادی در مازندران 27 درصد ،در شهرستان بابلسر 71درصد و در بخش بهنمیر 76.5درصد می باشد که این نشان از مشارکت بالای مردم بخش بهنمیر دارد.

حبیب نژاد با اشاره به 17روستای بخش بهنمیر تصریح کرد : از این تعداد 13روستا در حال اجرای طرح هادی هستند .

بگفته وی از 40 کیلومتر محور روستایی بخش بهنمیر در کمتر از 3 ماه حدود 25 کیلومتر آسفالت شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.