ساخت مجسمه‌ای مضحک از ملکه زیبایی مصر + عکس

اعتراضات مردم مصر به مجسمه ساخته‌ شده از «نفرتیتی» سرانجام نتیجه داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از آرت ‌نت:مجسمه «نفرتیتی؛ ملکه مصر» در پی اعتراضات گسترده مردم این کشور از معرض دید عموم برداشته شد.

این تندیس زرد ‌رنگ که در چهار راهی در شهر سمالوت نصب شده بود به ظاهر «نفرتیتی» ملکه مصر را که 1400 سال پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرد، نشان می‌داد.

ساخت مجسمه‌ای مضحک از ملکه زیبایی مصر + عکس

مردم مصر که از مجسمه ساخته شده بسیار ناراضی بودند و آن را به هیچ عنوان نمادی از ملکه این کشور که بنابر منابع تاریخی بسیار زیبا بوده، نمی‌دانستند با طراحی‌های تمسخر‌آمیز این تندیس در شبکه‌های اجتماعی و مخالفت‌های گسترده دولت این کشور را مجبور به حذف آن از سطح شهر کردند.

مقامات مصر به مردم این کشور اطمینان خاطر دادند که سازندگان این اثر را مورد بازجویی قرار داده و به بررسی دلایل این ماجرا خواهد پرداخت.قرار است، به جای تندیس فوق، مجسمه کبوتر صلح شود.

ساخت مجسمه‌ای مضحک از ملکه زیبایی مصر + عکس

نفرتیتی همسر اصلی فرعون مصر، آخناتون بود. او و همسرش به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پر‌آوازه هستند، نفرتیتی همچنین در تاریخ مصر به خاطر زیبایی‌اش مشهور است. تندیس اصلی وی در موزه مصر‌شناسی برلین نگهداری می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار