اولویت‌های جدید شبکه چهار در گفتگو با رئیس جدید: «مناظره» محور برنامه‌ها می‌شود

مدیر جدید شبکه چهار سیما گفت: اولویت اول من این است که از این فضای پخش سخنرانی در شبکه خارج شویم و برنامه‌هایی به‌صورت گفتگومحور و بیشتر مناظره‌ای درباره موضوعات مختلف جامعه با محوریت علم و دانش و نخبگان کشور پخش کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنیم،غلامرضا غلامی مدیر جدید شبکه چهار سیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درخصوص انتصاب جدید وی بر مدیریت شبکه چهار و برنامه‌ها و اولویت جدیدش در این شبکه گفت: در مرحله اول باید رابطه شبکه با فضای نخبه جامعه و نخبگان در این شبکه احیا شود و ارتقا یابد، به این معنا که حضور نخبگان در تلویزیون کاملاً احساس شود.

وی افزود: از نظر علمی باید برنامه‌هایی را در این شبکه طراحی کنیم که علاوه بر اینکه فضای شبکه را بازتر می‌کند؛ فضایی را هم فراهم کند که شبکه بتواند واسطه‌ای میان نخبگان و جامعه شود، به این معنی که حوزه‌های مختلف جامعه بتوانند با ارتباطی که با شبکه برقرار می‌کنند خودشان را با جامعه هماهنگ کنند و نخبگان حوزه‌های علمی شبکه هم بتوانند در بحث هدایت افکار عمومی هم با شبکه ارتباط داشته باشند.

غلامی اضافه کرد: نکته بعدی هم که باید به آن توجه شود این است که فرم مباحثی که مطرح می‌شود دیگر نباید فقط شامل سخنرانی و... باشد بلکه ما باید رویکردی ایجاد کنیم که به برنامه‌های مستند در این شبکه بیشتر توجه شود و برنامه‌های روتین سخنرانی که در حال پخش است و به‌نوعی حالت رادیویی دارند حذف می‌شوند و به‌جای آن برنامه‌های گفتگومحور و مناظره‌ای جایگزین می‌شود تا طیف‌های مختلف فکری که درون کشور حضور دارند بیایند و حرفهایشان شنیده شده و مخاطب بتواند با ایده‌های مختلف قشر نخبه جامعه برای حل مشکلات جامعه آشنا شود.

مدیر جدید شبکه چهار سیما تصریح کرد: این اتفاق در صورتی می‌تواند رخ دهد که بتوانیم فضای طرح و بررسی آرا را ایجاد کنیم تا در جامعه‌ای که نگاه‌های مختلف وجود دارد برای حل مسایل و مشکلات آن اقدام رسانه‌ای شود.

وی ادامه داد: در اقدام دیگر باید بحث نظارت بر آثار و بخش‌های اجرایی، خیلی جدی انجام گیرد تا بتوانیم نسبت به عملکردهای حوزه‌های اجرایی بحثهای کارشناسی و عمیقی صورت دهیم.

غلامی افزود: در مجموع شبکه چهار سیما باید محفلی برای ارتباط با نخبگان کشور شود و تعامل بین نخبگان بخشهای مختلف با شبکه افزایش یابد. فضای شبکه کاملاً علمی شود و شبکه در مرز علم و دانش حرکت کند و دیدگاه‌های مختلف در شبکه مطرح و برای حل آن راهکارهایی ارائه شود. نخبگان کشور حرفها، انتقادات و مشکلاتی را که درباره بحث اجرایی کشور دارد مطرح کنند تا عملکرد اجرایی کشور نیز ارتقا یابد.

مدیر شبکه چهار از اجرایی شدن برنامه‌های مناظره‌ای و گفتگومحور در شبکه چهار داد و گفت: اولویت اول من ساخت برنامه‌هایی به‌صورت گفتگومحور و بیشتر مناظره‌ای درباره موضوعات مختلف جامعه با محوریت علم و دانش و نخبگان کشور است و امیدوارم با برنامه‌ریزی انجام شده هرشب یک برنامه گفتگومحور در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.