قتل‌عام مسلمانان در بوسنی، مرگ‌بارتر از حوادث سوریه است

پیتر گالبریت مقام پیشین آمریکا، قتل عام مسلمانان در جنگ بوسنی را با حوادث امروز سوریه مقایسه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان مقام پیشین آمریکا، قتل عام مسلمانان در جنگ بوسنی را با حوادث امروز سوریه مقایسه کرد.

پیتر گالبریت، در زمان قتل عام مسلمانان در سربرنیستا، سفیر آمریکا در کرواسی بوده است. وی با اشاره به بیستمین سالروز قتل عام مسلمانان در بوسنی گفت: کریستین امان‌پور خبرنگار سی ان ان در آن زمان، حوادث بوسنی و بالاخص سارایوو را به شکل روزانه برای مردم که داخل اتاق نشیمن خانه هایشان نشسته بودند، گزارش می کرد. اینگونه گزارش ها، نقش بسیاری مهمی را در مداخله (نظامی و جلوگیری از ادامه جنگ) داشت. کشتارها در سربرنیستا از جنبه های گوناگون، نقطه عطفی در این جنگ محسوب می شد. اولاً پس از حادثه سربرنیتسا زمانیکه کروات ها برای مداخله نظامی و نجات سرزمین محصور دیگری که آن حمله شده بود، آماده می شدند، آمریکا اصولاً چراغ سبز لازم را برای این اقدام نشان داد. نهایتاً حملات هوایی در اواخر اوت همان سال، شکست سهمگینی را به صرب های بوسنی تحمیل کرد و جنگ به پایان رسید. با وجود این، لازم نبود درگیری ها سه سال طول بکشد. سازمان ملل بر پایه ایده امنیت گروهی پایه گذاری شده است. بنابراین اگر فقط به یک کشور حمله شود، همه ما به یاری این کشور خواهیم آمد.

برخی نیز قتل عام مسلمان بوسنی را با حوادث امروز در سوریه مقایسه می کنند. آنچه امروز در سوریه رخ می دهد، واقعاً اسف بار است؛ اما مهم است به یاد داشته باشیم که از جمعیت چهار میلیون نفری (مسلمانان) در بوسنی، صد هزار نفر آنها کشته شدند. بنابراین، جنگ بوسنی به مراتب مرگبارتر از درگیری هایی است که تا به امروز در سوریه رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
لعنت بر باعث و باني کشتار مردم بي گناه
آخرین اخبار