هانی‌زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

طولانی شدن مذاکرات برآیند کارشکنی آمریکا و لابی صهیونیست‌هاست

یک کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: طولانی شدن مذاکرات نتیجه و برایند کارشکنی بارز کشور آمریکا است، با توجه به اینکه آمریکا در گذشته ثابت کرده از اراده سیاسی کافی برای تصمیم‌گیری‌های کلان برخوردار نیست.

"حسن هانی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسیباشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا روند مذاکرات هسته‌ای به طول انجامیده است گفت: طولانی شدن مذاکرات نتیجه و برایند کارشکنی بارز کشور آمریکا است، با توجه به اینکه آمریکا در گذشته ثابت کرده از اراده سیاسی کافی برای تصمیم‌گیری‌های کلان برخوردار نیست.
 
وی در ادامه افزود: کشور آمریکا به طور طبیعی تابع سیاست‌های لابی صهیونیست و رژیم کودک‌کش اسرائیل است.
 
این کارشناس سیاست خارجی، عامل ایجاد اختلال در مذاکرات هسته‌ای را رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: هر گاه شخص رئیس جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا در صدد تصمیم‌گیری در خصوص یک مسئله مهم جهانی برآمده، رژیم غاصب اسرائیل و لابی‌های موجود در آمریکا وارد عمل شده و تصمیم‌گیری‌های شخص رئیس جمهور آمریکا دچار اختلال کرده اند.
 
هانی زاده همچنین بیان داشت: اخیراً دیده شد که جان‌کری وزیر امورخارجه آمریکا تا پایان امضای توافقنامه با ایران رسیده بود اما درآخرین لحظات لابی‌های اسرائیل و شخص نتانیاهو وارد عمل شده و نظر رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر عدم امضای توافقنامه به خود جلب کردند.
 
وی عدم امضای توافقنامه را فشار زیاد از سوی کنگره آمریکا دانست و گفت: در آمریکا فشارهای زیادی وارد است که موجب عدم امضای یک توافقنامه خوب می‌شود اما بخش دیگری از آن مربوط به لابی اسرائیل است و علیرغم این فشارها شخص باراک اوباما اصرار بر امضای نهایی توافقنامه ژنو را دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که طولانی شدن مذاکرات ژنو به سوی کدام طرف توافقنامه است اظهار داشت: سقف مذاکرات تعیین شده ادامه و  طولانی شدن مذاکرات طبیعتا به سود هیچ یک از طرفین مذاکره کننده نخواهد بود.
 
هانی زاده همچنین تأکید کرد: باید سقف زمانی مذاکرات تعیین شود و ادامه مذاکرات به سود هیچ یک از طرفین نخواهد بود  لذا به نظر می‌رسد تا روز دوشنبه نتیجه نهایی مذاکرات اعلام شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکا تلاش می‌کند تا مذاکرات را به درازا بکشاند اما در مقابل تیم مذاکره کننده ایرانی انتظار دارد تا روز دوشنبه با توجه به پایان یافتن متن پیش نویس توافقنامه که به 100 صفحه رسیده است به یک تصمیم‌گیری نهایی برسند.
 
انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار