نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

سند عرضه و تقاضا برای رشته پرستاری بطور علمی بررسی نشده است

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: ما برای ایجاد اشتغال نیروی پرستاری باید الزامات، مقدمات و نیازها را بشناسیم تا جاذبه‌ی این کار افزایش پیدا کند.

عباس عباس‌زاده نایب رئیس شورای عالی نظام  پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ما آمار دقیقی از مهاجرت پرستاران به خارج از کشور نداریم اما به نظر می رسد که این آمار رو به افزایش است. 

وی افزود: ما برای ایجاد اشتغال نیروی پرستاری باید الزامات، مقدمات و نیازها را بشناسیم تا جاذبه این کار افزایش پیدا کند ما باید در کنار جذابیت‌های مالی و اقتصادی امکان تاثیر گذاری ارتقا و بالندگی حرفه‌ای را افزایش دهیم. 

عباس‌زاده گفت: تمامی این کارها در سطح تئوری است و در عمل آنچه که اتفاق افتاده این است که نیاز ما به حرفه پرستاری افزایش پیدا کرده است، به دلیل اینکه بیمارستانهای زیادی با ظرفیت های بالا راه‌اندازی شده و اگر این تعداد نیرو از کشور خارج نمی‌شد، باز نیاز ما به پرستار باقی می‌ماند. 

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بطور کلی ما سند عرضه و تقاضا را برای رشته پرستاری بطور علمی بررسی نکرده‌ایم و به جای اینکه به اینگونه کارها بپردازیم، دچار روزمرگی شده ایم  و بیشتر توجه‌مان صرف این شده است که چه مسئله‌ای روزانه در حرفه‌ی پرستای وجود دارد تا تمام وقت و انرژی مان را صرف آن کنیم. 

عباس زاده خاطر نشان کرد: باید به طور قطع بگویم خروج نیروی پرستار در کشور تاثیری در کمبود نیروی پرستاری ندارد و باید بپذیریم تعداد زیادی از نیروهای آموزش دیده زمانی از کشور خارج می‌شوند که پرستاری هم یکی از این حرفه‌ها است. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار