جشنواره روز بدون نایلکس در غرب تهران برگزار شد

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 از برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی روز بدون نایلکس خبر داد.

جشنواره روز بدون نایلکس در غرب تهران برگزار شدرضا مددی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های روز بدون نایلکس در بوستانی‌ها، بازارهای تره بار اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جهت مشارکت شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای و ظروف گیاهی به جای کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف از جمله مباحث مورد تاکید در برنامه‌های آموزشی است.

مددی در ادامه با اشاره به تاثیر گذاری کیسه‌های پلاستیکی در آلودگی‌ زیست محیطی تصریح کرد: جشنواره روز بدون نایلکس با محوریت موضوع مذکور در بازارهای میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و بوستانهای سطح محدوده ناحیه با حضور کارشناسان محیط زیست برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خانه‌های محیط زیست، سرای محلات، توزیع کیسه‌های تجزیه پذیر در بوستان‌ها و مبادی ورودی کوهستان‌ها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با نصب پوستر و بنر از جمله برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده است.


معاون امور شهری و محیط زیست در پایان گفت: استفاده از ظرفیت کانون خادمین مساجد جهت برگزاری جلسات هم اندیشی با ائمه جماعت مساجد در راستای گنجاندن موضوع مضرات استفاده از کیسه‌هاو ظروف پلاستیکی در جلسات و سخنرانی‌ها به منظور انتقال مفاهیم  کاربردی به روزه داران از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نایلکس ، کیسه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار