دهدشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرکت تأسیسات دریایی 6 میلیارد دلار بابت پروژه‌هایش از دولت احمدی‌نژاد گرفته است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت تأسیسات دریایی ایران در دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد 6 میلیارد دلار پروژه از وزارت نفت وقت دریافت کرده است که این پروژه‌ها به هیچ وجه سوددهی لازم را نداشته است.

شرکت تأسیسات دریایی 6 میلیارد دلار بابت پروژه‌هایش از دولت احمدی‌نژاد گرفته است/ وجود انگیزه‌های سیاسی در عدم تحقیق و تفحص از این شرکت

سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که حجم تخلفات صورت گرفته در شرکت تاسیسات دریایی چه قدر بوده است؟ گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده متوجه شدیم که شرکت تأسیسات دریایی ایران بر روی کاغذ حدود 600 الی 700 میلیارد تومان سرمایه دارد که قطعاً سرمایه این شرکت بیشتر از موارد مطرح شده است.

دهدشتی تصریح کرد: شرکت تأسیسات دریایی ایران طی فعالیت‌های خود در سال‌های 90 الی 92 حدود 6 میلیارد دلار از وزارت نفت وقت پروژه برای فعالیت دریافت کرده است که نحوه فعالیت‌های این شرکت در پروژه‌ها کمی ابهام‌برانگیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه‌های مذکور به هیچ‌وجه نسبت به پولی که شرکت تأسیسات دریایی ایران از وزارت نفت وقت دریافت کرده، سوددهی لازم را نداشته است و ما هم یکی از مواردی که در موضوع تحقیق و تفحص از این شرکت پیگیری می‌کنیم رسیدن به جزئیات موارد مذکور است.

دهدشتی با بیان این که واگذاری پروژه‌های وزارت نفت به شرکت تأسیسات دریایی جای بحث ندارد، تأکید کرد: همواره موضوعی که در واگذاری پروژه‌ها به شرکت تأسیسات دریایی مطرح است، عدم سوددهی لازم این شرکت با توجه به منابع دریافتی است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: جزئیات بررسی فعالیت شرکت تأسیسات دریایی که با دریافت 6 میلیارد دلار بازدهی اندکی در سوددهی داشته، نیازمند تحقیق و تفحص است که مشخص کننده موارد ابهامی خواهد بود.

دهدشتی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در رابطه با ممانعت کمیسیون انرژی جهت تحقیق و تفحص از شرکت تأسیسات دریایی ایران اظهار داشت: تحقیق و تفحص از شرکت تأسیسات دریایی ایران به دلیل کسب رأی لازم در کمیسیون انرژی منتفی شد و بسیاری از اعضای کمیسیون دلایل‌شان جهت عدم تحقیق و تفحص از این شرکت به ورود سازمان بازرسی به موارد و موضوعات این شرکت برمی‌گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انگیزه‌های سیاسی جهت جلوگیری از تحقیق و تفحص از شرکت تأسیسات دریایی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک انگیزه‌های سیاسی در عدم تحقیق و تفحص از شرکت تأسیسات دریایی ایران نقش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار