مک کانل: به جای مذاکره با ایران باید تحریم‌هایش را بیشتر می‌کردیم

رئیس اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا اعلام کرد: دولت می‌بایست به جای مذاکره، تحریم‌های ایران را تشدید می‌‎کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ِ «میچ مک کانل» در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز درباره مذاکرات هسته ای ایران   مدعی شد: به نظر من توافقی که هم اکنون روی میز مذاکرات است، باعث می شود ایران به عنوان کشوری که در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است، باقی بماند. 

وی افزود: «به جای اینکه دولت سالها تلاش می کرد ایران را متقاعد کند توانمندی‌های هسته ای خود را محدود کند، ما می توانستیم تحریمها را افزایش دهیم زیرا همین تحریمها بود که آنها را پای میز مذاکره آورد؛ اما دولت نشان داد که می خواهد در مسیری که هم اکنون قرار دارد حرکت کند.»

مک کانل در ادامه گفت: به نظر من دولت اوباما نمی تواند به راحتی کنگره را درباره این توافقنامه راضی کند. اگر فرض را بر این بگیریم که رای منفی به این توافقنامه داده شود و رئیس جمهور رای منفی کنگره را وتو کند، در آن صورت او باید برای حفظ وتوی خود باید رای موافق دستکم 34 سناتور را به دست آورد.

وی اضافه کرد: به نظر من متقاعد کردن سناتورها دشوار خواهد بود. او می داند به احتمال زیاد قطعنامه رد توافق هسته ای تنظیم خواهد شد و به احتمال زیاد رای خواهد آورد. این قطعنامه به احتمال زیاد بیش از 60 رای خواهد آورد. اگر او این قطعنامه را وتو کند

مجری گفت اگر توافقنامه شکست بخورد، بعد از آن چه خواهد شد؟
مک کانل  مدعی شد:« باید تحریم‌ها علیه ایران تشدید شود. این تحریم‌ها بود که در وهله اول ایران را پای میز مذاکره آورد. در واقع تحریمها بود که به آنها آسیب زد. این استراتژی است که اگر چند سال پیش اجرا می شد، الان ما در جایگاه بهتری قرار داشتیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوريا
۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۴
برو بمير باو
كفتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۴
کثافت صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۴
تو با اون قیافه مضحک خجالت نمی کشی در مورد ایران بزرگ اظهار فضل میکنی..... عجیبه به خدا
آخرین اخبار