حجت‌الاسلام ناصحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

طرح حجاب به دلیل موازی‌کاری نهادهای اسلامی چندان موفق نبوده است

رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نهادهای دولتی و خصوصی کشور دارای بودجه مناسبی در زمینه عفاف و حجاب دارند، اما به دلیل موازی کاری این کار و تلاش آنها در ترویج فرهنگ عفاف دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رضا ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این شورا سازمان‌ها و ادارات را بسیج کرده که تمامی امکانات و تلاش‌های خود را در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کار بندند.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب واژه‌های مختلفی هستند به طوری که خیلی از افراد حجاب را رعایت نمی‌کنند، اما انسان‌های عفیفی بوده و امروزه متأسفانه بحث عفاف و حجاب یکی از آسیب‌های بزرگ اجتماعی ما است.

ناصحی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در رابطه با بحث حجاب و عفاف مسائلی را مطرح کرده اند، افزود:‌ مردم و به خصوص نسل جوان بوسیله ماهواره‌های دشمن آماج بمباران فرهنگی قرار گرفته اند و ما در کشورمان نمی‌توانیم جلوی ورود تکنولوژی را بگیریم، اما می‌توانیم با فرهنگ‌سازی مناسب تا حد زیادی از اثرات مخرب این گلوله‌های دشمن بکاهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به مسئله حجاب و عفاف داریم، تصریح کرد: در شهرداری اداره‌ای به نام بانوان شکل گرفته که یکی از وظایفش رسیدگی به امور عفاف و حجاب است، که این سازمان‌ بودجه خاصی را برای آن در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: ما از لحاظ فنی و تکنولوژی آنقدر کار باید بکنیم که خودمان بتوانیم یک ماهواره ساخته و بوسیله آن فرهنگ غنی اسلامی را در کل جهان ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام ناصحی در پایان یادآور شد: بودجه و امکانات بسیار زیادی در اختیار نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شورای انقلاب فرهنگی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها قرار دارد که متأسفانه به علت نبودن تقسیم کار بین سازمان‌های مختلف این طرح از موفقیت چندانی برخوردار نبوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار