درخواست کامرون برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی پهپادها

نخست وزیر انگلیس استفاده از پهپادها را برای مبارزه با داعش ضروری دانست و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، در سخنرانی با حضور فرماندهان نظامی این کشور اعلام کرد: ارتش انگلیس باید روی تقویت ظرفیت‌های واکنش سریع برای مقابله با تروریست‌ها از جمله هواپیماهای جاسوسی، پهپادها و نیروهای ویژه اقدام کند.

"کامرون" در بازدید از یک پایگاه هوایی مربوط به پهپادهای انگلیسی که عملیات جاسوسی بر فراز عراق و افغانستان انجام می‌دهند، درخواست افزایش سرمایه‌گذاری‌ها بر عملیات پهپادها را مطرح کرد. انگلیس یکی از اعضای ائتلاف آمریکا علیه داعش است و در عراق وعملیات مختلفی را علیه این گروه تروریستی انجام می‌دهد. نخست وزیر انگلیس پیشنهاد کرد این ماموریت‌ها به خاک سوریه نیز گسترش یابد.

این در حالی است که در سال های اخیر بودجه ارتش انگلیس با توجه به سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه کار "دیوید کامرون" کاهش چشمگیری داشته است. با این حال "جورج آزبورن،" وزیر خزانه داری این کشور، متعهد شد همچنان ۲ درصد از درآمد ملی این کشور را صرف بودجه دفاعی کند. این طرح تا 5 سال آینده نیز ادامه می‌یابد و تا سال 2020 (1399) بودجه وزارت دفاع انگلیس به 47.7 میلیارد پوند افزایش می‌یابد.

"کامرون" در ادامه سخنانش گفت: در جایگاه نخست وزیر، همواره امنیت ملی کشورم را در اولویت قرار داده‌ام. برای همین اختصاص 2 درصد از تولیدات ناخالص داخلی به بخش دفاعی را کاری درست و عاقلانه می‌دانم. سرمایه‌گذاری در این بخش زندگی امن‌تری را برای ما به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار