111 هزار هکتار از اراضی قرق شده شهرستان بشرویه برای برداشت گیاهان دارویی آزاد سازی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛   مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه گفت: به دلیل برداشت بی رویه گیاهان دارویی به ویژه آنغوزه ، مراتع شهرستان بشرویه در معرض فقر پوششی و فرسایش خاکی قرار گرفته بود که به همین علت این مراتع قرق و دوباره از اواسط تیر امسال آزاد سازی شد .
 
 رفیعی با بیان اینکه آزادسازی مراتع بشرویه برای برداشت گیاهان دارویی تا پایان شهریور امسال ادامه دارد افزود : اراضی آزادسازی شده شامل 7 رویشگاه است که گیاهان دارویی آویشن، زیره سیاه و بیشتر آنغوزه را در خود جای داده است .

وی بهره برداران این رویشگاه ها را 130 نفر عنوان کرد و گفت: برداشت گیاهان دارویی در اراضی آزادسازی شده بشرویه برای 480 نفر اشتغال زایی دارد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه افزود : هم اکنون 8 هزار و 700 هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان به تولید آنغوزه اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال از این سطح 20 تن شیره و کشته آنغوزه با درآمدزایی 32 میلیارد ریالی ، برداشت شود.

محصول آنغوزه شهرستان بشرویه پس از برداشت به طبس و سپس تهران ارسال می شود و بازار اصلی آن هندوستان است.

60 گونه گیاه دارویی در بشرویه وجود دارد که نظارت کامل بر برداشت این محصولات و صدور گواهی حمل آن در داخل استان از سوی منابع طبیعی انجام می شود و خروج این محصول از شهرستان هم باید با مجوز منابع طبیعی باشد در غیر این صورت قاچاق محسوب می شود.

انتهای پیام/س




برچسب ها: گیاه ، دارو ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.