مراسم رونمایی از لباس خاص "المپیک ویژه ایران‌" روز سه شنبه برگزار می‌شود

‌مراسم رونمایی از لباس " المپیک ویژه ایران "، روز سه شنبه (23 تیرماه جاری) با حضور مسئولان حوزه‌های سلامت روان‌، سلامت اجتماعی و توانبخشی، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ این مراسم که آخرین نشست مشترک و مراسم بدرقه ورزشکاران ، مربیان و خانواده های آنان اعزامی به چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه در آمریکا نیز محسوب می شود، از ساعت 17 تا 19 روز سه شنبه (23 تیرماه) در سالن اجتماعات " شاملو" دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

در این مراسم ، دکتر"حمیدرضا خرم خورشید" رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، دکتر" انوشیروان محسنی بندپی" رئیس سازمان بهزیستی کل کشور و دکتر" مجید قدمی "  رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است، کاروان جمهوری اسلامی ایران اعزامی به این مسابقات شامل 32 ورزشکار، 18 مربی و سرپرست و 35 تن از اعضای خانواده ورزشکاران، از 31 تیر الی 15 مردادماه سال جاری در چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه که در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود، شرکت می کند.

" المپیک ویژه "‌، خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است که حول محور ورزش ، به امور مربوط به سلامت جسم و روان‌، و آموزش مهارتهای زندگی برای این کودکان می‌پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی – ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیرورزشی برگزار می‌شود.

هر چهارسال یکبار مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه و هر چهارسال یکبار نیز مسابقات جهانی زمستانی این المپیک برگزار می شود . ضمن آنکه هر دو سال یکبار و در فاصله برگزاری هردوره مسابقات جهانی المپیک ویژه ، کشورهای هر منطقه از جهان ، مسابقات منطقه ای (منا)را برگزار می کنند.

در مسابقات جهانی امسال المپیک ویژه، هفت هزار ورزشکار با اختلالات ذهنی و هوشی از 177 کشور دنیا شرکت می کنند که 32 ورزشکار ایرانی با شرایط مشابه دیگر ورزشکاران نیز در رقابتهای مربوط به 9 رشته ورزشی " دوومیدانی‌، فوتبال‌، شنا‌، تنیس روی میز‌، دوچرخه سواری ، اسکیت‌، بدمینتو‌ن، وزنه برداری و بوچی (مخصوص کم توانان ذهنی )"  و سه بخش غیرورزشی شرکت می کنند.

‌هم اکنون 278 کشور دنیا ، بطور مرتب مسابقات کشوری‌، منطقه‌ای و جهانی المپیک ویژه را برگزار می کنند که در اکثر این کشورها ، تشکل ها  و سازمانهای غیردولتی، متولی سازماندهی و پیگیری این مسابقات هستند.

  در جمهوری اسلامی ایران نیز از سال 1378، به همت تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاهها و خانواده های کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی‌، موسسه " بازتوانی ویژه کم توانان ذهنی ایران " تاسیس شد که علاوه بر فعالیت های بازتوانی این افراد‌، فعالیت های مربوط به المپیک ویژه ایران را نیز پیگیری می‌کند.

تا کنون و در طول 15 سال فعالیت المپیک ویژه  ایران، هشت هزار و 200 کودک تحت پوشش خدمات موسسه بازتوانی ویژه کم توانان ذهنی ایران و المپیک ویژه ایران قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار