گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛

اختلال در اکران افتتاحیه فیلم «رستاخیز» / تاکید درویش بر اهمیت نظر مراجع تقلید

در شرایطی که تنها 10 دقیقه از اکران فیلم رستاخیز می‌گذشت پخش فیلم متوقف شد و پس از وقفه ای نیم ساعته نمایش آن ادامه پیدا کرد .

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 18 عصر دوشنبه 22 تیر فیلم «رستاخیز» در باغ موزه دفاع مقدس محل برگزاری 23 دوره نمایشگاه قرآن رونمایی شد و در شرایطی که تنها 10 دقیقه از اکران فیلم «رستاخیز» می‌گذشت پخش فیلم متوقف شد و پس از وقفه ای نیم ساعته نمایش آن ادامه پیدا کرد  که بر طبق شنیده ها این مسئله با تصمیم  مسؤلان باغ موزه اتفاق افتاده است .

مراسم رونمایی «رستاخیز» در حالی با حضور برخی از عوامل فیلم همچون احمدرضا درویش کارگردان اثر و بابک حمیدیان بازیگر نقش یزید و عبید‌الله و همچنین تعدادی از مسؤلین و مدیران هنری شروع شد که تنها پس از 10 دقیقه پخش فیلم متوقف شد. 

همزمان با آغاز نمایش فیلم درویش در گفتگو با خبرنگاران در خصوص موارد حذفی فیلم گفت: در مجموع 35 دقیقه از کل فیلم حذف شده که بخشی از آن مربوط به انتقادات وارد شده به فیلم بود و طبق نظر ما این انتقادات وارد بودند. بخش عمده‌ی این انتقادات از بیوت مراجع معظم تقلید دریافت شد، چرا که برای سازندگان فیلم «رستاخیز» نظرات آیات مراجع تقلید بسیار مهم است. 

کارگردان فیلم «رستاخیز» علت دیگر کاهش 35 دقیقه‌ای این فیلم را در راستای کمک به سینماهای کشور از طریق استاندارد کردن زمان فیلم دانست و تصریح کرد اثر حاضر نمونه و ورژن خاصی از «رستاخیز» است که جذابیت‌های خود را دارد. 

بنا بر این گزارش بابک حمیدیان که در این فیلم دو نقش را بر عهده داشت در گفتگو با خبرنگاری در پاسخ به منتقدان «رستاخیز» را متعلق به امام حسین (ع) دانست و بیان داشت «رستاخیز» فیلمی است که فیلم‌نامه آن را 75 میلیون شیعه می‌شناسند و من امیدوارم که مردم این کار را ببینند و آن را بپسندند،  چرا که این فیلم متعلق به افراد نیست و صاحب اصلی آن از فیلمش دفاع می‌کند. 

وی ادامه داد: در این فیلم نقش عبید‌الله بن زیاد و یزید‌ بن معاویه را بر عهده داشتند که دو شخصیت منفور در تاریخ تشیع هستند و از این که توانسته‌ام از عهده‌ی وظیفه ای که از بین 75 میلیون بر عهده من گذاشته شده بر بیایم احساس سبکی می‌کنم. 

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.