دیسلبلوم هلندی در صدر گروه یورو ابقا شد

شورای اروپا اعلام کرد یروئن دیسلبلوم وزیر دارایی هلند بار دیگر روز دوشنبه به عنوان رئیس گروه یورو انتخاب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شورای اروپا اعلام کرد یروئن دیسلبلوم وزیر دارایی هلند بار دیگر روز دوشنبه به عنوان رئیس گروه یورو انتخاب شد.

وزیر دارایی چهل و نه ساله هلند با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد من از همکاران خود به خاطر همکاری های آنها و حمایت هایی که از من به عمل آوردند، قدردانی می کنم و بی صبرانه منتظر هستم که دوره جدید ریاست خود را بر گروه یورو آغاز کنم.

یروئن دیسلبلوم دوره جدید ریاست خود را بر گروه یورو که دو سال و نیم طول خواهد کشید در حالی آغاز خواهد کرد که کشورهای منطقه یورو تلاش می کنند سیاست های اقتصادی خود را با یکدیگر منطبق کنند.

طبق بیانیه ای که شورای اروپا منتشر کرده است، وزیر دارایی هلند به اتفاق آرای اعضای گروه یورو انتخاب شد. رقیب دیسلبلوم برای تصدی ریاست گروه یورو لو ئیس دو گیندوس وزیر دارایی اسپانیا بود.

ریاست گروه یورو در واقع سمت راهبری منطقه یورو محسوب می شود و دیسلبلوم هلندی در اوج بحران مالی یونان اداره این نهاد را بر عهده داشت. وی چند ساعت پس از آن در سمت خود در صدر گروه یورو انتخاب شد که سران کشورهای عضو منطقه یورو توافق کردند سومین طرح کمک مالی به یونان را به اجر گذارند.

سران نوزده کشور منطقه یورو با رایزنی‌های دشوار و بی وقفه خود در خصوص یونان تلاش کردند به توافقی دست پیدا کنند که در آستانه برگزاری نشست تعیین کننده بانک مرکزی اروپا، کشور بحران زده یونان را به خروج از منطقه یورو نزدیک می شد به ماندن دراین منطقه متقاعد کنند. سران منطقه یورو سرانجام صبح روز دوشنبه در نشست خود در بروکسل به اتفاق تصمیم گرفتند مذاکرات و رایزنی های خود را برای اختصاص سومین طرح نجات مالی به یونان به ارزش هشتاد و دو تا هشتاد و شش میلیارد یورو آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار