اسپوتنیک:

توافق هسته‌ای ساعت 13 به وقت تهران اعلام می‌شود

یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات هسته ای ایران از اعلام جمع بندی مذاکرات در ساعت 13 به وقت تهران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ،‌ یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات هسته ای ایران اعلام کرد جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای ایران، ساعت هشت و 30 دقیقه امروز به وقت گرینویچ (ساعت 13 به وقت تهران) اعلام خواهد شد.
این منبع آگاه ساعات اولیه صبح سه شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «تصویب این سند، ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی (برابر با ساعت هشت و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) در مرکز بین المللی وین انجام خواهد شد.

یک منبع از هیات های غربی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد موافقتنامه هسته ای ایران، متضمن لغو فوری تحریم ها نخواهد بود. 

وی پس از پایان گفتگوهای قاطع میان پنج بعلاوه یک و ایران در وین گفت: "بنابراین، لغو فوری تحریم ها در دستور کار نیست."

از سوی دیگر، خبرگزاری ایتارتاس به نقل از "ماریا زاخارووا،" معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه شش قدرت جهانی ( پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان ) شامگاه دوشنبه در پایتخت اتریش به نشست خود خاتمه دادند و کارشناسان هم اکنون در حال کار بر روی متن جمع بندی نهایی مذاکرات هستند.

زاخارووا در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد :« نشست شش وزیر خارجه حدود ساعت دو صبح ( به وقت محلی)‌ پایان یافت. کارشناسان در طول ساعات اندک باقی مانده فعالیت خواهند کرد. در ساعات اولیه صبح مدیران سیاسی نشستی برگزار خواهند کرد.»

این دیپلمات افزود :" امیدواریم در مرحله بعد نشست مقدماتی وزرای شش قدرت جهانی و ایران که قرار است پایانی بر این ماراتون دیپلماتیک10 ساله باشد برگزار شود."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار