باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد/

آیا "الانبار" گورستان داعش خواهد شد؟

ارتش و نیروهای مردمی عراق ابتدا برای آزادسازی "فلوجه" و "رمادی" تلاش می‌کنند که آزادسازی این دو شاه کلید آزادسازی استان "الانبار" است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  استان "دیرالزور" و "رقه" در سوریه و استان "نینوا" و "الانبار" در عراق از پایگاه‌های مهم داعش به شمار می‌رود که در صورت سقوط آنها نابودی داعش قطعی خواهد بود و می‌توان آزادسازی کل سرزمین‌های سوریه و عراق را جشن گرفت که صد البته دو ماه آینده نبردهای سخت تری شکل می‌گیرد زیرا هر چه ارتش سوریه به دروازه‌های "رقه" و ارتش عراق به دروازه‌های "موصل " نزدیک می‌شود حیات تروریست‌های تکفیری بیشتر به خطر می‌افتد و آینده هم نوید  امیدواری و هم نوید جنگ‌های سخت در این مناطق را می‌دهد.


استان "الانبار" پهناورترین استان عراق است که قریب به 25 درصد خاک عراق را دربر می‌گیرد که این استان در اختیار تروریست‌های بعثی تفکیری داعش است.

آیا




**آزادسازی "الانبار" مساوی با تروریسم زدایی در عراق

اگر کشور بیش از 400 هزار کیلومتر مربعی عراق را در نظر بگیریم بیش از 130 هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور در استان "الانبار" قرار دارد و لذا آزادسازی "الانبار" مساوی با تروریسم زدایی در عراق است و تدارکات لازم جهت آزاد سازی این استان و آرایش این نیروها در "الانبار" قبل از انجام عملیات نشان دهنده اراده پولادین برای آزاد سازی این شهر است.



آیا



آیا




آیا




**سردار جزایری: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده است

 سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره زمان آزادسازی استان "نینوا" و "الانبار" اظهار داشت: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده و ملت عراق یکپارچه در مقابل دشمنان ایستاده است.



وی ادامه داد: علیرغم نظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و کسانی که در آرزوی تجزیه عراق هستند، مردم و دولت و نیروهای مسلح این کشور متحد هستند و عراق تجزیه نخواهد شد.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: البته از آن جا که داعش در حقیقت به نمایندگی از ارتجاع عرب، ارتجاع منطقه، رژیم غاصب اسرائیل، دولت‌های شرور آمریکا و انگلیس با مردم عراق می‌جنگد، رها شدن از دست این شیاطین ممکن است قدری به طول بیانجامد؛ اما با توجه به توانمندی رزمندگان عراقی پیروزی قطعی متعلق به این کشور است.



آیا




**سردار کوثری: داعش تجربه ندارد/پس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش زمان می‌برد

سردار "محمد اسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحولات آینده‌ میدانی عراق و آزادسازی استان‌های در تصرف داعش اظهار داشت: این موضوع بستگی به امکانات، نیروهای مردمی و ارتش عراق و میزان حضور در صحنه‌های نبرد و نقش‌آفرینی جبهه‌ مقاومت و میزان موفقیت در صحنه‌های عملیاتی دارد که در این زمینه دولت و ملت عراق موفق بوده‌اند.

وی افزود: داعش و گروه‌های این‌چنینی آنقدر تجربه ندارند که صف‌آرایی کنند و آن‌هایی که نیت خدایی دارند و از مرگ نیز هراسی نداشته، می‌توانند موفقیت‌های ارزشمندی کسب کنند.



رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس درباره‌ مدت زمان لازم برای آزادسازی برخی استان‌ها از جمله صلاح‌الدین و الانبار خاطرنشان کرد: پس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش زمان می‌برد و مانند زمان دفاع مقدس، تجربه می‌تواند کمک‌کننده باشد و نتایج درخشانی را به دست آورد.



آیا



آیا


در عملیات بزرگی که ارتش و نیروهای مردمی عراق و با نقش آفرینی "حیدرالعبادی" فرمانده نیروهای مسلح عراق در حال انجام است یک لشکر از نیروهای مردمی و ارتش به استعداد قریب به 10 هزار نفر شرکت دارند که در همین ابتدای عملیات آزادسازی این استان ضربات سختی به تروریست‌های تفکیری وارد شده است.


**آزادسازی "فلوجه" و "رمادی" کلید آزادسازی "الانبار"

به نظر می‌رسد ارتش و نیروهای مردمی عراق ابتدا برای آزادسازی "فلوجه" و "رمادی" تلاش می‌کنند که آزادسازی این دو شاه کلید آزادسازی استان الانبار است.

مناطق تحت تصرفی که داعش در استان "الانبار" در اختیار دارد بیشتر مشرف به بیابان‌ها و صحراهاست و لذا مهمترین قسمت این استان همین دو شهر "فلوجه" و "رمادی" است.



آیا


**ژیل مونیه : تصرف صدها کیلومتر در صحرا اهمیتی ندارد

"ژیل مونیه" تحلیلگر مسائل غرب آسیا و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اینکه چه میزان از خاک عراق در تصرف تروریست‌هاست اظهار داشت: اینکه چه نقاط استراتژیکی تحت تصرف این گروه تروریستی است مهم بوده و اشغال صدها کیلومتر در صحرا اهمیتی ندارد.


تاکتیک ارتش و نیروهای مردمی این است که ابتدا اطراف "فلوجه" و "رمادی" را از لوس وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند و سپس در مرحله دوم با محاصره این دو شهر راه ورود به آن را پیدا کنند که این پروسه با وجود زمان‌بر بودن دارای احتمال بالای موفقیت است و از ابتدای انجام عملیات مناطقی در "فلوجه" و "رمادی" از جمله منطقه "المعامل" آزاد شده است.




استان الانبار با دارا بودن وسعتی بیش از 137 هزار کیلومتر مربع پتانسیل‌های بالقوه و بالفعلی را برای تروریست‌های تفکیری ایجاد کرده و با آزادسازی این استان یقینا مقدمات آزادی استان "نینوا" فراهم خواهد شد.


گزارش از محمدزرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
ان شاء الله که نصرت یاران امام حسین ( ع ) نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۴
ان شالله جشن نابودی داعش رو در ایران اسلامی بگیرم
آخرین اخبار