اصفهان؛

آب شرب 500 شهر ایران وارد وضعیت قرمز شده است

مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب دانشگاه اصفهان گفت: وزارت نیرو اعلام کرده که آب شرب 500 شهر در کشور وارد وضعیت قرمز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ اظهار داشت: وزارت نیرو اعلام کرده که آب شرب 500 شهر در کشور وارد وضعیت قرمز شده است، برای حل این مشکل دو رویکرد وجود دارد، در رویکرد اول باید به دنبال مقصر بگردیم که این کار هیچ مشکلی را حل نمی کند و در شان دانشگاه و دانشگاهیان نیست، در رویکرد دوم باید در پی راهکارهای اساسی برای حل این معضل باشیم.

وی با اشاره به اینکه سه بخش فعال و عمده شهری-روستایی، صنعتی و کشاورزی وجود دارد دلایل انتخاب بخش صنعت برای این همایش را اینگونه برشمرد: اولین دلیل این است که خود صنعت میل دارد مشکلاتش در این زمینه را حل کند، دومین دلیل اینکه باید از یک بخش شروع به فعالیت کرد و ما بخش صنعت را انتخاب کرده ایم و آخر اینکه در یک چشم انداز می خواهیم صنعتمان رشد کند.

مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب دانشگاه اصفهان بیان کرد: پساب را می توان به صورت نقطه ای جمع آوری و از آنها استفاده کرد، 3 میلیارد متر مکعب از پسماندهای صنعتی وارد آب ها می شود که با برگزاری این همایش و نشست ها سعی در رفع کردن این معضل جدی داریم.

وی از وجود دو سخنران خارجی مرتبط با موضوع و دو سخنران خارجی در بخش صنعت در روز برگزاری همایش، به عنوان شاخص های این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم این همایش، دعوت ا ز کسانی است که در این حوزه فعالیت داشته اند و روبه رو کردن این افراد با هم برای تبادل تجربیات یکدیگر است.

مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب دانشگاه اظهار داشت: پوسترهای همایش را برای 200 دانشگاه ارسال شده و از آنها برای شرکت و همکاری در همایش دعوت به عمل آمده همچنین چند سازمان و اداره دولتی در سطح کشور مثل سازمان محیط زیست کل کشور و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستاییکل کشور در برگزاریی و پیشبرد اهداف این همایش به ما کمک می کنند. 

انتهای پیام/ی


برچسب ها: آب ، شرب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.