بیرجند؛

سکته های قلبی شایع ترین علت نارسایی قلبی

سکته های قلبی شایع ترین علت نارسایی قلبی (ایسکی) می باشد که بر اثرسکته قلبی برخی از سلول های عضله قلبی می میرند یا آتروفی می شوند ولذا توان انقباض قلب کم می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن قلب نمی تواند خون لازم برای نیازهای متابولیک بدن را پمپاژ کند وقدرت انقباض قلب کم شده وموجب اختلال گردش خون می شود .

دکتر ازدکی ازجمله علل بیماری را دیابت قندی ،کم خونی ،اختلال غددی کم کاری وپر کاری تئیروید , تلاسمی ،عروق کرونر که بافت ماهیچه ای ضخامت خود را از دست می دهندو فشار خون که باعث گشادی قلب می شودعنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه علائم این بیماری تنگی نفس ،افزایش وزن ،تپش قلب و خستگی و عدم توانایی است ، تصریح کرد: به بیماران استفاده از درمان های غیر دارویی و رژیم غذایی کم نمک و کم چرب وهمچنین جلوگیری از چاقی با فعالیت بدنی متناسب با نارسایی قلبی توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: درمراحل بعدی درمان های دارویی، مصرف منظم دارو و عدم قطع خود سرانه دارو وانجام مراحل تکمیلی درمان تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همچنین یاد آور شد : بیماری کاردیومگالی در برخی موارد ریشه مادر زادی وژنتیک (ادیو پانتیک) دارد که دربیشتر موارد بدون نشانه وعلایم است ودر گروه سنی پایین دیده می شود.
 
انتهای پیام/ی  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.