در کنفرانس خبری مشترک؛

قدردانی ظریف و موگرینی از تیم‌های مذاکره‌کننده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری از تیم‌های مذاکره‌کننده هسته ای قدردانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛کنفرانس خبری  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین آغاز شد. 

موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان  گفت: مذاکرات بسیار طولانی ما آنچه شاهد آن هستید، نتیجه کار دشوار و طولانی ما و شماست که دور این میز هستیم. تشکر می کنیم از همه کسانی که پشت شما نشستند. تیمهایی که شب و روز کار کردن تا به اینجا برسیم.

وی گفت: همه ما می دانیم تصمیم هایی که امروز اتخاذ می کنیم، فقط به برنامه هسته ای ایران مرتبط نیست. این تصمیمات می تواند راه را برای ایجاد فصلی جدید در روابط بین الملل هموار کند. این تصمیم ها نشان می دهد دیپلماسی می تواند بر دهه ها تنش و رویارویی غلبه کند. این یک نشانه امید برای همه جهان محسوب می شود و همه ما آن را می دانیم. متشکرم از تمام فعالیت هایی که شما انجام دادید.

ظریف نیز گفت: تشکر می کنم از همه شما که برای رسیدن به نتیجه ای برد- برد تلاش کردید. باید این نتیجه را حاصل تلاش همه بدانیم. باید از همه همکارانمان نیز تشکر کنیم.

ظریف گفت: من معتقدم این لحظه ای تاریخی است. ما داریم به توافقی می رسیم که البته برای همه کامل و بی نقص نیست؛ اما چیزی است که ما توانسته ایم محقق کنیم و این دستاوردی مهم برای همه ماست. امروز می توانست پایان امیدها درباره این مسئله باشد اما اکنون ما فصل جدیدی از امید را شروع می کنیم. بیایید آن را رشد دهیم. بیاید این را دستاورد همه در نظر بگیریم 

وی اضافه کرد: از همه همکارانم به ویژه مدیران سیاسی و معاونان وزرا تشکر می کنم که بیشتر کارها را در این فرایند انجام داده اند. من همچنین باید از کسانی که به این روند کمک کردند ، از دولتهای دیگر ، دو مسئول قبلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یعنی خاویر سولانا و کاترین اشتون هم قدردانی می کنم. من همچنین از فدریکا موگرینی و دیگر همکاران برای رهبری که در به ثمر رساندن این روند داشتند قدردانی می کنم. 

انتهای پیام/


برچسب ها: بین الملل ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
bdpfnqqg
۱۵:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
20
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۴
آقای ظریف درود بر تو دستت درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۴
ظریف جان درسته که ظریفی اما شش کشوربا حرافی ات چزوندی درود بر تو وتیم مذاکراه کننده
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۴:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
درورد بر ملت ایران
توافق هسته ای مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۴
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
آقای ظریف آبروی ایران را خریدی .متشکریم
آخرین اخبار