دومین رمان «هارپر لی» روانه بازار کتاب‌فروشی‌ها شد

دومین رمان هارپر لی،‌ «برو دیده‌بانی بگمار» به طور همزمان در کتاب فروشی‌های 70 کشور دنیا عرضه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی: پس از مدت‌ها انتظار بالاخره دومین رمان هارپر لی نویسنده مشهور آمریکایی به کتاب‌فروشی‌ها عرضه شد.

این کتاب که 20 سال بعد از «کشتن مرغ مقلد» اولین رمان نوشته لی روانه بازار کتاب شده «برو دیده بانی بگمار» نام دارد.

این کتاب که پیش خرید اینترنتی آن توسط وب سایت «آمازون» نیز صورت گرفته بود، توانست رتبه بیشترین پیش‌خرید را که در اختیار «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» نوشته جی‌کی رولینگ بود، به خود اختصاص دهد.

پیش از این نخستین اثر هارپر لی که در سال 1960 میلادی انتشار یافت،‌ برنده جایزه پولیتزر برای رمان شده بود.

«کشتن مرغ مقلد» روایت داستانی در خصوص نژاد پرستی و بی‌عدالتی در شهری ساختگی به نام «مای کومب» در آمریکای جنوبی است و تا کنون با فروش 40 میلیون نسخه از آن یکی از پرفروش‌ترین داستان‌های دوران است. از این کتاب فیلمی هم به همین نام توسط شرکت «گریگوری پلک» تهیه‌ شد، که نامزد 8 جایزه اسکار شد و 3 جایزه برای بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین طراحی صحنه  را از آن خود کرد.

رمان «برو و دیده‌بانی بگمار» در 70 کشور به طور همزمان رونمایی شده است. البته فصل اول آن در اقدامی جالب جمعه گذشته به صورت اینترنتی در اختیار خوانندگان قرار گرفت و نظرات مثبتی در پی داشت.

انتظار می‌رود این کتاب که جلد دوم رمان «کشتن مرغ‌های مقلد» است، نیز همانند جلد نخست که به 40 زبان دنیا ترجمه شد و بسیار موفق بود، با استقبال خوانندگان مواجه شود.

هارپرلی در 28 آوریل 1926 در مونروویل ایالت آلاباما به دنیا آمد. وی در رشته حقوق دانشگاه آلاباما فارغ‌التحصیل شد و  در حال حاضر در خانه سالمندان در ایالات آلاباما زندگی می‌کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.