داوود فتحعلی بیگی از ساخت فیلم آموزشی برای نمایش‌های آیینی سنتی خبر داد.

داوود فتحعلی بیگی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر آیینی در  خصوص تهیه‌ و ساخت فیلم‌های آموزشی هنر آیینی به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایش‌های آیینی سنتی امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند آموزش است چرا که متأسفانه اساتید کمی در این حوزه فعالیت می‌کنند و قرار است از کلاس‌های آموزشی فیلم‌هایی تهیه کنیم و در اختیار هنرمندانی بگذاریم که در جشنواره آیینی سنتی حضور دارند. ساخت و تهیه‌ی فیلم از کلاس‌های آموزشی برای هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی اقدامی بود که از 4 سال پیش به دنبالش بودم اما متأسفانه حالا به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: هر قدر امکانات آموزشی بیشتر شود اتفاقات خوبی در عرصه‌ی نمایش‌های آیینی رخ می‌دهد اما گاهی اوقات تنگناهای مالی مانع از انجام بسیاری از فعالیت‌ها می‌شود.

فتحعلی بیگی در پاسخ به  اینکه چرا جشنواره آیینی سنتی فرصت اجرای عمومی برای هنرمندان فراهم نمی‌کند، بیان کرد: ما احتیاج به محلی برای اجرای نمایش‌های آیینی داریم و تا وقتی که این معضل حل نشود مشکلات اجرای عموم نمایش‌های آیینی باقی خواهد ماند اما برخی از نمایش‌های جشنواره به اجرای عموم رسیده‌اند.

وی در پایان با اشاره به آخرین اخبار از جشنواره‌ی آیینی سنتی عنوان کرد: بعد از عید فطر بازبینی آثار را شروع خواهیم کرد و نتیجه‌ی بخش نمایشنامه‌نویسی نیز تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار