اهواز؛

بهره برداری از 70 پروژه شاخص در سال جاری در خوزستان

استاندار خوزستان از بهره برداری 70 پروژه تا پایان امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه بیشترین دغدغه اتمام پروژه های نیمه تمام در استان است افزود: تا پایان سال مالی 70 پروژه در خوزستان به بهره برداری می رسد که برای انجام این پروژه ها باید از امکانات موجود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 50 پروژه بدون اختصاص اعتبار اجرا گردید.

مقتدایی  بر لزوم استفاده از ظرفیت های درون استان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح خرید از محصولات استان، برگزاری کنفرانس‌ها و آموزش 100 نفر نیروی جدیدالاستخدام از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا به اجرا در آمد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و آماده سازی 43 نفر از کارکنان دستگاه ها برای پست های بالاتر در حال انجام است و این افراد آموزش دیده به زودی جایگزین بازنشستگان و مدیران خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان به تشریح عوامل کاهش اعتبارات استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اعتبار استان در سال جاری 135 میلیارد تومان کاهش داشته که این رقم نسبت به سال گذشته 1.4 درصد کاهش داشته است.

امید حاجتی تصریح کرد: 497 میلیارد تومان از اعتبارات تملک داریی و سرمایه ای استان ابلاغ و مقرر شد 50 درصد از این بودجه برای پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند هزینه شود.

وی اذعان داشت: 50 درصد از باقی مانده اعتبارات نیز به پروژه های نیمه تمام شهرستان ها اختصاص می یابد که از اعتبارات پروژه های 80 درصد بهره نبرده اند.

حاجتی با بیان اینکه با این روش تقسیم اعتبارات 503 پروژه نیمه تمام در سراسر استان به بهره برداری می رسد.
 
وی با بیان اینکه هزینه کرد اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در امور استانی ممنوع است و باید در بخش های عمرانی هزینه شود گفت :  نحوه هزینه کرد این اعتبارات نبرای توزیع مناست نیاز به مدیریت دارد اما می تواتن 20 درصد از اعتبارات ارزش افزوده ر ابه امور استانی اختصاص داد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.