واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیرمجاز جمع آوری می شود

مدیر کل استاندارد استان تهران از جمع آوری واحدهای تولیدی غیر مجاز مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: گشت‌های سیاری را برای جمع‌آوری این واحدهای غیر قانونی راه‌اندازی کرده‌ایم.

مسلم بیات در گفتگو با خبرنگار حوزه راه وشهرسازی گروه اقتصادی  باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه تمامی واحدهای مجاز تولید مصالح ساختمانی توانسته‌اند از سازمان استاندارد و صنعت و معدن تجارت پروانه اشتغال دریافت کنند، گفت: تعدادی از واحدها که موفق به دریافت پروانه نشدند اجازه فعالیت در این واحدها را ندارند.

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: واحدهای که مجوز دریافت نکرده‌اند با خریداری زمین‌های خالی اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به صورت متحرک می‌کنند که در صورت منحل شدن کارگاه‌ها در سایر مکان این کارگاه‌ها را راه‌اندازی کنند.

بیات با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در این حوزه وجود این کارگاه‌ها است، افزود: باید شهرداری با استفاده از گشت‌های سیار خود این واحدهای تولیدی غیرمجاز مصالح ساختمانی را جمع‌آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر با همکاری شهرداری و بازرسان عرصه را برای این واحدهای غیرمجاز تنگ‌تر نماییم.

براساس این گزارش مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه 400 واحد تولیدی در زمینه تیرچه، بلوک، بتون، ماسه و سیمان فعال هستند، گفت: با تمامی مراکز تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد برخورد قاطع می‌شود.

وی افزود: سال گذشته 600 پرونده مرجع قضایی در زمینه کالای غیراستاندارد که بخش زیادی از آن مربوط به مصالح ساختمانی است اعلام جرم شد.

بیات اظهار داشت: 150 هزار تیرچه و بلوک در سه ماهه ابتدایی امسال توقیف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار