شهرکرد؛

اهمیت اقتصاد مبتنی بر علم و تولیدات دانش بنیان

استاندار چهارمحال و بختیاری بر توجه و ورود نخبگان به عرصه اقتصاد مبتنی بر علم و تولیدات دانش بنیان تأکید کرد.

اهمیت اقتصاد مبتنی بر علم و تولیدات دانش بنیانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم سلیمانی در همایش هم اندیشی و ضیافت افطار نخبگان، استعدادهای برتر و مخترعین استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد، با تبریک پیروزی ملت بزرگ ایران در مذاکرات هسته ای، گفت: برگ برنده و پیروزی در این مذاکرات که نوعی جنگ نرم با استکبار جهانی بود، با علم دانشمندان جوان کشورمان به دست آمد.

وی با تاکید بر ورود نخبگان به عرصه اقتصاد مبتنی بر علم و تولیدات دانش بنیان گفت: در این زمینه و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات با نرخ بهره پایین حتی بلاعوض به نخبگان، مخترعین و شرکت ها بویژه دارندگان نقش و جایگاه مهم علمی ملی و بین المللی پرداخت می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری هم در این همایش، با تشریح سیاستهای بنیاد نخبگان در سه محور نهادینه سازی فرهنگ نخبه پروری و نخبه گماری، هم افزایی با مراکز آموزشی عالی، رشد و پارک علم و فناوری و ترویج اخلاق نخبگی، به نقش مراکز رشد دانشگاهی و پارکهای علم و فناوری در تبدیل علم به ثروت اشاره کرد و گفت: تقویت این نقش در موفقیت هر چه بیشتر کارآفرینان و نخبگان مؤثر است.

دکتر مجتبی بنیادیان نخبه پروری را از وظایف همه دستگاه ها به خصوص مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش برشمرد و افزود: بنیاد ملی نخبگان هم در کنار سایر نهادها در شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر انجام وظیفه می کند.

وی بر لزوم بکارگیری نخبگان در امور اجرایی و مدیریتی استان هم تاکید و اضافه کرد: بکارگیری نخبگان تنها به معنای استخدام آنها نیست بلکه استفاده بهینه از استعداد و خلاقیت نخبگان برای رفع مشکلات و کیفیت بخشی به خدمات اجرایی مد نظر می باشد.

بهره گیری از هوش، خلاقیت و استعداد نخبگان در تصمیم گیری های حوزه های مختلف، ارائه طرح و ایده بر اساس نیاز جامعه در بخش صنعت و توجه به تولید محصولات دانش بنیان برای کاهش هزینه های تولید از پیشنهادات مطرح شده توسط سخنرانان این همایش بود.

در پایان این نشست از تعدادی از نخبگان و مخترعین سال 93 و برترین های پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل در استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.