بهزیستی استان تهران در هفته‌ای که گذشت:

از حضور معاونین بهزیستی در شیرخوارگاه رفیده تا تدوین سند حمایتی کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاونین بهزیستی استان تهران همزمان با هفته بهزیستی در یک تور مطبوعاتی از مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی بازدید کردند.

از حضور معاونین بهزیستی در شیرخوارگاه رفیده تا تدوین سند حمایتی کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان معاونین بهزیستی استان تهران طی هفته ای که گذشت در یک تور مطبوعاتی از مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی بازدید کردند.

شایان ذکر است این بازدید با هدف آشنایی خبرنگاران با انواع فعالیت‌های‌ سازمان بهزیستی و با حضور احمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران انجام شد.

*فرزندان رفیده میزبان معاونین بهزیستی

معاونین بهزیستی استان تهران به همراه اصحاب رسانه همزمان با هفته بهزیستی از مجتمع خدمات توانبخشی و شیرخوارگاه رفیده واقع در قیطریه بازدید کردند.

مرکز رفیده قدمت 30 ساله داشته و از سال 1359 سابقه نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی زیر 6 سال بدون خانواده را دارد.

نسیم حق گو سرپرست مرکز خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه رفیده در حاشیه بازدید این مراسم اظهار کرد: نگهداری از کودکان این مرکز هزینه‌های بالایی را در بردارد به طوری که هزینه هر کودک بالغ بر 1 میلیون تومان در ماه است.

وی تصریح کرد: در شیرخوارگاه رفیده به طور میانگین هر 12 تا 14 کودک یک "مادریار" دارد که البته از نظر استاندارد باید هز 10 فرزند یک مادریار داشته باشد و این امر نشان از کمبود این قشر زحمتکش است.

*کودک آزاری بیشترین علل تماس با 123

 به مناسبت هفته بهزیستی، معاونین سازمان بهزیستی استان تهران از مرکز اورژانس اجتماعی شهید نواب صفوی بازدید کردند.

فرزانه آزادواری سرپرست مرکز شهید نواب صفوی در حاشیه بازدید از این مرکز که در حضور معاونین بهزیستی استان تهران انجام شد اظهار کرد: خط 123 در سال 87 با هدف حمایت از زنان و دختران دارای اسیب اجتماعی و در معرض آسیب تشکیل شد و همچنین در سال 83 برای حمایت از کودکان و مقابله با کودک‌آزاری راه‌اندازی شد.

وی در ادامه افزود: به محض تماس با خط 123 تشکیل پرونده داده شده و همکاران سیار بازدیدهای اولیه را انجام می دهند تا از صحت و سقم قضیه مطمئن شوند و پس از اطمینان براساس موضوعات خاص پیگیری‌های لازم انجام می شود.
آزادواری در پایان تصریح کرد: سال گذشته در حدود 130 هزار تماس با 123 صورت گرفته که بیشترین علل تماس با این خط در خصوص کودک‌آزاری است.

*سند حمایتی کاهش اسیب های اجتماعی نیازمند حمایت استانداری 

اجمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران در نشست خبری از تلاش در جهت امضای سند کاهش آسیب‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با حمایت استانداری تهران سند جامع کاهش آسیب‌ها را در حوزه طلاق ، کودکان کار و خیابانی و ... به امضا برسانیم و همچنین با شهرداری نیز در جهت شناسایی نقاط آسیب‌زا سندی را تنظیم کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: بهزیستی با طیف وسیعی از جامعه هدف گسترده و آسیب ها و معلولیت های مختلف مواجه اس و بیش از 159 وظیفه را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی در خصوص حمل و نقل معلولان نیز اظهار کرد: شهرداری‌ها به خوبی می توانند در حوزه بهزیستی ورود پیدا کنند که سازمان بهزیستی نیز ماهیانه مبلغی را جهت حمل و نقل معلولان به آنها پرداخت می کند که در تلاش هستیم میزان آن افزایش یابد.

دلبری با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی "شهر دوستدار معلول و سالمند" تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری، شهر دوستدار معلول وسالمند را ایجاد کنیم چرا که به طور قطع با راه‌اندازی چنین مراکزی تمام افرادی که نیازمند به حضور دراماکن مناسب سازی شده هستند، از آنها بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار