رئیس کمیسیون امور خارجی سنای آمریکا:

جلسه استماع موضوع ایران احتمالا پنجشنبه آینده برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون امور خارجی سنای آمریکا از برگزاری قریب‌الوقوع نخستین جلسه استماع توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

جلسه استماع موضوع ایران احتمالا پنجشنبه آتی برگزار می‌شود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزرای خزانه داری و انرژی و نیز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه آینده در اولین نشست استماع درباره توافق هسته ای ایران در کنگره شرکت می کنند که این اولین رویارویی 
دولت آمریکا با کنگره شکاک است.

"باب کورکر،" رئیس کمیسیون امور خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نخستین جلسه استماع موضوع ایران احتمالا روز پنجشنبه 23 ژوئیه  ساعت ده به وقت محلی (14 به وقت گرینوویچ) با حضور جان کری وزیر امور خارجه ، جاکوب لو وزیر خزانه داری و ارنست مونیز وزیر انرژی برگزار خواهد شد. مونیز از ماه ها پیش نقش کلیدی در گفتگوهای هسته ای با ایران داشته است.

مقامات عالی رتبه آمریکایی همچنین در مجلس نمایندگان حاضر خواهند شد ، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا باید دست کم یک سوم نمایندگان کنگره را که بیشتر جمهوری خواه هستند، متقاعد کند به لغو تحریم های آمریکا علیه ایران تن دهند. واشنگتن این موضوع را در ازای امتیازات ایران در چارچوب توافق هسته ای وین متعهد شده است.

اکثریت نمایندگان جمهوری خواه مخالفت خود را در این خصوص اعلام کردند و احتمالا دولت آمریکا باید روی دموکرات ها متمرکز شوند. 

کنگره 60 روز فرصت دارد که این قطعنامه را تصویب و یا رد کند. ماه ژوئیه به استماع های عمومی و پشت درهای بسته اختصاص خواهد داشت. از دهم اوت تا 8 سپتامبر نمایندگان در تعطیلات تابستانی هستند و اولین رای گیری احتمالا در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار