مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

به کارگیری برنامه‌های آموزشی متنوع برای تدریس معلمان

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: به کارگیری برنامه‌های متنو‌ع و جامع برای بهبود کیفیت آموزشی و نحوه تدریس برای معلمان ایجاد خواهد شد و این برنامه‌ها به گونه‌ای است که در هر شرایط نیاز معلمان برطرف خواهد شد.

محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تغییرات کتب درسی در سال جدید و برنامه‌های در نظر گرفته برای آموزش معلمین گفت‌: با توجه به سند تحول بنیادین و تغییرات اساسی که به دنبال دارد کتب درسی هم با تغییراتی بنیادین مواجه شده‌اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این تغییرات مستلزم آموزش هستند از این رو برای معلمین برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است که به این وسیله کیفیت بخشی در زمینه تدریس ارتقا یابد.

امانی برنامه به کار گرفته شده در سال جاری را بیش از پیش خواند و علت این امر را توجه بیشتر به کیفیت آموزش دانست که سال به سال نیازمند بهبود کیفیت بیشتری خواهد بود.

وی هم چنین  این برنامه را  بدین ترتیب شرح داد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای آموزش معلمان، استفاده از نرم افزارهای جامع آموزشی که این نرم افزار مجموعه‌ای از کتاب‌های جدید التالیف‌، کتاب راهنمای معلمان جهت آشنایی با نحوه تدریس است.

امانی از دسترسی آسان به این نرم افزار برای معلمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه در قالب CDهای آموزشی از طریق مدارس برای معلمان قابل دریافت است هم چنین در وب سایت رشد به نشانی www.roshd.ir که شبکه ملی مدارس ایران می‌باشد قابل دانلود است.

به این ترتیب چنانچه معلمان به هر دلیلی نظیر فعالیت در کشورهای خارجی، تغییر دوره یا مواردی نظیر آن امکان شرکت در کلاس‌های ضمن خدمت را نداشته باشند، این نرم افزار کمک بسزایی به آنان خواهد کرد.

گفتنی است این نرم افزار با نام بر فراز آسمان برای استفاده معلمان تهیه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار