ادعای تکراری کامرون درباره مذاکرات هسته‌ای

نخست وزیر انگلیس ضمن اشاره به بحران سوریه ادعا کرد امضای توافقنامه هسته‌ای به معنای قرارگرفتن انگلیس درکنار ایران نیست.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از افکارنیوز، شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تاکید کرد توافقنامه هسته ای به معنای قرار گرفتن لندن در کنار تهران نیست. 

کامرون در مصاحبه اختصاصی با این شبکه اظهار داشت: «توافقنامه هسته ای به معنای قرار گرفتن انگلیس درکنار ایران نیست.» وی همچنین مدعی شد: «قدرت های بزرگ موضع قاطعی در برابر مسئله حمایت ایران از تروریسم و نظام سوریه و برهم زدن ثبات منطقه دارند. ما معتقدیم نظام سوریه مشروعیت خود را از دست داده است زیرا بشار اسد شرایط را برای گسترش تسلط جنگجویان داعش فراهم کرد. ما خواهان پایان کار این نظام هستیم.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه ادعایش گفت: «امضای این توافقنامه به معنای آن نیست که انگلیس از ایران حمایت می کند. 
ما با امضای این توافقنامه با متحدانمان از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین راه ساخت سلاح هسته ای را بر روی ایران بستیم. 
این مسئله برای منطقه و برای ثبات منطقه ای خوب است و به معنای آن نیست که ما در کنار ایران قرار گرفته ایم. »

کامرون همچنین ادعا کرد: «قدرت های بزرگ باید اقدامات ایران را در منطقه با وجود امضای توافقنامه هسته ای زیر نظر داشته باشند. این توافقنامه برای دور کردن ایران از ساخت سلاح هسته ای است. این توافقنامه بسیار بهتر از دیگر جایگزین هاست. به اعتقاد من عدم توافق به ایران اجازه می داد به سلاح هسته ای دست پیدا کند. نتیجه مذاکرات باعث می شود ایران دور از تسلیحات هسته ای باقی بماند که این مسئله نباید برای ده سال باشد، بلکه باید همیشگی باشد. به اعتقاد من این توافقنامه برای کشورهای جهان و منطقه خوب است.»

وی در پایان ادعای خود گفت: «نباید از بعضی اقدامات ایران چشم پوشی کرد و باید از ایرانی ها بخواهیم تا این اقدامات را کنار بگذارند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۴
" بشار اسد شرایط را برای گسترش تسلط جنگجویان داعش فراهم کرد"!!!!!! چه پدر سوخته ای هستند این انگلیسیها فردا پس فردا هم می گن ایران به فلسطین و یمن حمله کرده و از همه کشورهای اروپایی جاسوسی می کرده اصلن ایران به ژاپن بمب اتم زد . همون بهتر که سفارت انگلیس تو ایران باز نشه .
آخرین اخبار