استارت لیگ برتر از 8 مرداد؛

سرخابی‌ها با یاری گرفتن از امام رضا (ع) لیگ پانزدهم را آغاز می‌کنند

تنور لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های کشور از 8 مرداد روشن می‌شود و به همین بهانه قرعه‌کشی را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان لیگ برتر فوتبال کشورمان با نام خلیج فارس از 8 مرداد آغاز می‌شود و بار دیگر تب و تاب فوتبال بالا می‌گیرد، لیگی که چهارده دوره خود را پشت سرگذاشته و خالی از حواشی اتفاقات و رویدادهای فوتبالی نخواهد بود، اما امیدوارم که اخلاق محوری در لیگ پانزدهم سرلوحه مربیان و بازیکنان و تماشاگران باشد تنور لیگ از هشتم مرداد آغاز شده لیگی که می‌تواند این بار خروجی و پدیده به همراه داشته باشد.
 
سرخابی‌ها با یاری گرفتن از امام رضا (ع) لیگ پانزدهم را شروع می‌کنند.
 
این مسئله یک اتفاق جذاب در لیگ پانزدهم است، اینکه دو تیم پرطرفدار پایتخت هر دو در اولین بازی خود باید به مصاف دو تیم از مشهد مقدس بروند استقلال سیاه جامگان را در پیش دارد و دیگر تیم پایتخت نیز در اولین بازی خود به مصاف پدیده می‌رود.
 
آبی‌پوشان در بازیهای ابتدایی خود در مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند به میدان می‌رود از این جهت کار راحت‌تری نسبت به پرسپولیس دارند.
 
 نظرات کارشناسی در خصوص برگزاری لیگ پانزدهم
 
ورمزیار: قرعه‌کشی به بهترین شکل ممکن انجام شد / سازمان لیگ به امر جوانگرایی بپردازد
 
صادق ورمزیار در خصوص اظهار نظر درباره قرعه‌کشی لیگ پانزدهم اظهار داشت: باید عنوان کنم به نظر من قرعه‌کشی خوبی را ما شاهد بودیم و به بهترین شیوه ممکن به انجام رسید.
 
وی در ادامه افزود: یکی از امتیازات انجام قرعه‌کشی شکل و شمایل مناسب قرعه‌کشی بود که به نظر من ایده‌ال به انجام رسید.
 
ورمزیار ادامه داد: در قرعه‌ای که ما مشاهده کردیم تیم‌های خوب لیگ ما در بازیهای اول چندان اذیت نمی‌شوند زیرا به نظر می‌رسد بازیهای ساده‌ای پیش رو دارند ولی این تیم‌ها با ارایه عملکردی خوب در این دیدارها باید به فکر جمع کردن امتیازات باشند.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد استقلال قرعه‌ آسان‌تری نسبت به پرسپولیس داشته باشد، گفت: استقلال در هفته‌های نخست با تیم های به مراتب آسان‌تری روبرو می‌شود اما میانه‌های فصل وقتی بدن بازیکنان به شدت تحلیل می‌رود با تیم های قوی روبرو می‌شود توانی برای ادامه ندارد و امتیازات حساس‌ را آن زمان از دست می‌دهد اما پرسپولیس با تیمهای آسانی در زمان تحلیل قوای بدنی بازیکنان مواجه می‌شود.
 
وی در مورد انجام دربی در هفته‌ یازدهم گفت: فکر می‌کنم انجام برگزاری دربی در هفته یازدهم مناسب‌ترین تصمیم بود.
 
ورمزیار در مورد جوانگرایی سازمان لیگ نیز عنوان کرد: جوانگرایی و پرداختن به اینکه به جوانان فرصت داده شود خوب است و از سازمان لیگ درخواست می‌کنم این رویه را پی‌گیری نماید.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد عملکرد استقلال در نقل و انتقالات اضافه کرد: به نظر من استقلال خریدهای خوبی نداشته است، معمولا زمانی که ستاره‌ای از یک تیم جدا می‌شود مسئولان باید جای آن ستاره را پر کنند اما این اتفاق رخ نداده است.
 
به نظر من در مورد استقلال و در این تیم خروجی بازیکن بر ورودی بازیکن فزونی داشته البته فرصت تا شروع مسابقات زمان زیادی باقی مانده باید در ادامه دید که استقلال دیگر چه بازیکنی را جذب می‌کند.
 
 ابراهیم آشتیانی: مخالف بازی با کلمات دوستان هستم / با برگزاری قرعه‌کشی مخالفم / لیگ بدون خروجی فاقد اعتبار است
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: من به کرات گفته‌ام از این جور برگزاری قرعه کشی‌ها خوشم نمی‌آید و به طور کلی با این قرعه‌کشی و ترتیب‌هایی که دوستان بوجود می‌آورند مخالفم. وقتی لیگ ما خروجی ندارد، لژیونر نیز ندارد به نظر من لیگ ناکارآمد بوده و چندان امتیازی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما زمانی لیگی را برگزار کردیم که دایی، باقری، مهدوی کیا در آن بازی می‌کردند و خروجی داشت ولی اکنون چند سالی بوده که هیچ پدیده‌ای در لیگ وجود ندارد بیایید دوستان با افکار عمومی بوسیله کلمات بازی نکنیم.
 
آشتیانی بیان کرد: جوانگرایی باید در دستور سازمان لیگ قرار گیرد و از این لیگ به دنبال پدیده و استعداد گشت لیگ ما زمانی می‌تواند با نشاط و شاداب باشد که پیشرفت نداشته باشد.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان یادآور شد: بعضی مربیان 5-6 بازی هفته نخست را راحت می‌بازند و کلمات تکراری "تازه از بدنسازی برگشته بودیم" را به زبان می‌آورند که چندان حرفه‌ای و خوب نیست من امیدوارم که سال به سال لیگ ما پربارتر پرثمرتر باشد.
 
سخنی با مسئولان سازمان لیگ
 
برایشان مقرر بوده در راستای برگزاری لیگی منظم تئاتر کرده‌اند، اما نکته اینجاست پرداختن به جوانگرایی می‌تواند در آینده فوتبال ما بسیار موثر باشد لیگ بدون خروجی و پدیده و لژیونر بدون امتیاز و بی‌ارزش است و سرمایه‌های فراوانی به باد می‌رود که سازمان لیگ یازدهم بر انجام اصل جوانگرایی پافشاری و اصرار نماید تا به رونق فوتبال ملی‌مان کمک کند.
 
دربی هفته یازدهم شیرین است
 
شاید گل سرسبد بازیهای لیگ شهر‌آورد در تیم بزرگ تهرانی باشد که همیشه جذابیت خاصی خود را داشته است و هوادارانی از سراسر این مرز و بوم را به استادیوم بزرگ آزادی می‌کشاند، اما در لیگ چهاردهم انجام دربی در هفته پایانی چندان جالب و جذاب نبود و شاهد حضور هواداران زیادی نبودیم. شهرآوردهای اولیه بیش از یکصد هزار نفر هوادار را به آزادی می‌کشاند اما این اولین باری بود که دربی غریبانه برگزار می‌شد که امیدواریم دیگر شاهد انجام دربی‌هایم نباشیم و مسئولان نیز دربی‌ را در هفته یازدهم برگزار می‌کنند تا همچنان شیرین و تماشاگرپسند باشد.

به نظر می‌رسد امسال دربی شیرین‌تر از سالهای گذشته باشد زیرا استقلالی‌ها با تعویض مربی خود و به خدمت گرفتن مظلومی که چند بار موفق به برد پرسپولیس شده است، از همین اکنون که لیگ آغاز نشده است داعیه برد در دربی را سرمی‌دهند و کری خوانی خود را از همین حالا شروع کرده‌اند و پرسپولیسی که با برانکو و یک سری بازیکن خوب آمده است تا در هفته یازدهم شیرینی را به دل هواداران خود بچشاند دربی امسال شیرین‌تر است زیرا در فاصله چند ماه به انجام از حساسیت ویژه برخوردار است.
 
سخن‌پایانی:
 
در هر حال استارت لیگ پانزدهم از 8 مرداد آغاز شده و امیدواریم نظر کارشناسان محقق شده و لیگ پانزدهم خروجی و پدیده داشته باشد و تماشاگر زیادی را به ورزشگاه بکشاند و اینکه به لحاظ بار فنی ایده‌آل باشد و در انتها به تقویت فوتبال ملی کمک نماید.
 
گزارش از مهران حسینی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار