کری: هرگز درباره بازرسی کامل از تاسيسات هسته‌ای‌ ايران گفتگو نشده است

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تهران و شش قدرت جهانی هرگز درباره دسترسی کامل بازرسان به تاسیسات هسته ای ایران در هر زمان و مکانی مذاکره نکردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد ایران و گروه 1+5 هرگز درباره دسترسی کامل بازرسان به تاسیسات هسته ای ایران در هر زمان و مکانی گفتگو نکردند.

کری گفت : « هیچ کشوری در هیچ کجای جهان نیست که اجازه چنین دسترسی را دهد. تنها مثالی که به فکرم می رسد عراق پس از حمله امریکا است که ما در آن زمان کنترل آن کشور را کاملا به دست گرفته بودیم. این مسئله نیز کاملا متفاوت است.»

وی افزود : عبارت " هر زمان و هر کجا " حسن تعبیری است که در سیاست استفاده شده است، اما تدابیر نظارتی واقعی نیست.

کری تاکید کرد ایران و گروه 5+1 درباره دسترسی مدیریت شده و تحت کنترل برخی سایت های هسته ای این کشور توافق کرده اند و برخی افراد هستند که باید با آنها گفتگو شود و تحقیقات دیگری باید صورت گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: "اگر ایران اجازه دسترسی کافی و مجاز را به تاسیسات هسته ای فراهم نکند، با یک سری تحریم ها روبرو خواهد شد."

وی اضافه کرد : " اگر آنها اجازه دسترسی لازم را به منظور روشن شدن سوالات ما درباره برخی سایت ها ندهند ، ما به شورای امنیت می رویم و می توانیم همه تحریم ها را بازگردانیم."

قطعنامه مربوط به ایران روز چهارشنبه به طور رسمی به شورای امنیت ارائه شد. این سند تحریم های اقتصادی سازمان ملل را بر ضد ایران مورد بازنگری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۱ ۲۷ تير ۱۳۹۴
باز هم دروغ پشت دروغ
آخرین اخبار