احمد معظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» میزانسن تلویزیون را عوض کرد

مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» شکلی جدید را پدید آورد و توانست بازیگران و کارگردان‌های متعددی را به عرصه هنر معرفی کند.

احمد معظمی کارگردان 130 اپیزود مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در خصوص ویژگی‌های این مجموعه در گفتگو با خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگیباشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این بود که با بودجه پایین، کاری با کیفیت را ارائه داد. مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» میزانسن سریال‌های تلویزیونی را عوض کرده و شکلی جدید را پدید آورد. این مجموعه کلی بازیگر و کارگردان را به عرصه هنر معرفی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالایی که این اثر داشت، بهتر است به این کار و مجموعه‌هایی که در این حد و اندازه‌اند بها داده شده و نمونه‌های این چنینی ساخته شود. در این مجموعه یک حس جمعی مشاهده می‌شد. همه چیز در این کار اندازه بود، زیرا چارچوبی قوی داشته و تهیه‌کننده آن مدیر بوده و روی مجموعه خود و تمام افرادی که برای خلق آن جمع شده بودند مدیریت داشته است.

معظمی اظهار داشت: در نوشتن داستان‌های این کار از 30- 20 نویسنده استفاده شده و به علت وجود فضای بازی که بین عوامل وجود داشت چندین بار بعضی از متن‌ها تا 10 بار بازنویسی شدند و ما با هر یک از نویسنده‌ها به تعامل خوبی رسیده بودیم.

وی افزود: تکنیک‌های مورد استفاده در بسیاری از پلان‌ها و اپیزودهای مختلفی که خود کار کرده‌ام را بعد از گذشت مدتی در کارهای دیگر پخش شده دیدم. بنابراین باید بگویم در این کار نوآوری و کیفیت خوبی را شاهد بوده‌ایم. بنابراین ساخت این گونه‌ کارها و حتی تله‌فیلم‌هایی که در گذشته بیشتر ساخته می‌شد و مردم به آنها علاقمند بوده و از آنها الهام می‌گرفتند، مناسب است. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته این مجموعه دو سال پیش دومین سریال پرمخاطب سیما انتخاب شد. بهتر است این مجموعه به صورت هفتگی پخش شود.

معظمی در رابطه با مقایسه این مجموعه و سریال ترکیه‌ای «کلید اسرار» عنوان کرد: سریال ترکیه‌ای نمونه بسیار ضعیفی بود. اما این مجموعه با داستان‌‌های قوی‌تر و کار باکیفیت تا حد زیادی از آن برتر بوده است.

وی در پایان گفت: در نهایت نتیجه می‌گیریم برای کاری که زحمت کشیده شده و عوامل آن با دل و جان کار کرده و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند، بازخوردهای خوبی مشاهده شده و امکان ساخت این‌گونه مجموعه‌‌ها حتی تا هزار قسمت هم امکان‌پذیر است، چرا که پتانسیل‌های لازم را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار